<Suk>...
x Vuf x
2009-05-17 09:25:16 UTC
Nu har jeg været væk i... ja jeg ved snart ikke hvor længe,
og alligevel er der ikke rigtigt nogle indlæg at komme efter...
Det må siges at være for sløvt af jer.
--
Mvh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Papilloner haves til salg. 1 dreng og 1 piger, Født 26/9.08
Kan ses på http://www.papillonhuset.dk :-)
Anne Lise Hovdal
2009-05-20 22:40:13 UTC
Post by x Vuf x
Nu har jeg været væk i... ja jeg ved snart ikke hvor længe,
og alligevel er der ikke rigtigt nogle indlæg at komme efter...
Det må siges at være for sløvt af jer.
Vi får skrive vi som er her, men du her kanskje ikke i sjatten akkurat i
dag.
Her har det vært veldig fint vær i det siste, og jeg har vært mye ute.
Holder
jo på med slektsforskningen, og da med å skrive av arvinger fra arveskifter
på 1700-tallet. Dette er på mikrofilmruller som jeg ser på biblioteket her,
og jeg har filmrullene på fjernlån.

Jeg har ellers spist mye på uterestaurant i det siste, og jeg har en fast
runde
med å sykle 1 norsk mil eller noe mer. Det er nok på grensen for hva jeg
tåler for nakken da, men det er så fint å sykle når det er fint vær ute. I
morgen har jeg tenkt å sitte ute med trekkspillet hvis været blir bra. Tror
ikke jeg tar runden på 1 mil med sykkelen i morgen. I fjor sommer da jeg
var sykkeltur tokjeg også av og til med meg en bok, og tok "lesepauser" i
syklingen. Har ikke gjort det enda i år, men det blir nok til at jeg gjør
det
i år også. Da har jeg også med meg flaske med vann, og kansje en ekstra
genser eller jakke.

Anne Lise Hovdal
Anne Lise Hovdal
2009-05-23 18:11:12 UTC
Post by x Vuf x
Nu har jeg været væk i... ja jeg ved snart ikke hvor længe,
og alligevel er der ikke rigtigt nogle indlæg at komme efter...
Det må siges at være for sløvt af jer.
Jeg tror du har rett i at sjatten holder på å dø, og nå har jeg vært
den eneste her til å forsøke å holde i sjatten i live et par dager.
Jeg må vel komme med et sjatbrøl så dere våkner:
KooooooooooooooooooooMMMMMMMMMMMM
TIIIIIIIIIIIIIILLL SJAAAAAAAAAAAAAATTEN !!!

Anne Lise Hovdal
x Vuf x
2009-05-27 14:20:45 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Post by x Vuf x
[...]
Tjaaa...Nu har jeg været længe væk igen,
og der er kun det her indlæg...
som jeg nu svarer på...

Anne Lise Hovdal
2009-05-27 19:02:45 UTC
Post by x Vuf x
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
Ja alle de andre ser ut til å ha forsvunnet fra sjatten. Har dere så fint
vær der i Danmark at folk er mye ute kanskje? Her var det veldig
fint vær i et par dager, og faktisk mye over 20 varmegrader.
Senest nå på søndag var det 23 varmegrader ca klokka 18 om
kvelden, men det har vært varmere noen dager tidligere og kanskje
også tidligere på sist søndag. Nå har det blitt surt, kaldt og regn og
innevær.

Anne Lise Hovdal
x Vuf x
2009-05-28 16:36:34 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Post by x Vuf x
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
Jo vi har da dejligt vejr, men da ikke anderledes end det
plejer på denne årstid, så det kan ikke være årsagen.
--
Mvh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Papilloner haves til salg. 1 dreng og 1 pige. Født 26/9.08
Kan bl.a. ses på http://www.papillonhuset.dk :-)
Anne Lise Hovdal
2009-05-28 22:28:23 UTC
Post by x Vuf x
Post by Anne Lise Hovdal
Post by x Vuf x
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
Nå har det jo heldigvis vært noen inne og svart her i dag ser jeg.
Så helt borte er de nok ikke. Det har skiftet en del med været
her i dag. Da jeg dro til biblioteket rett før klokka 12. regnet det
en del, men da jeg kom ut 3 timer senere skinte solen og det var
ganske varmt. Enda 2 timer senere var det blitt kaldere, og noen
dråper regn var det. I kveld var det ikke så varmt, men det regnet
ikke da jeg syklet hjem ved 22.00-tiden. Var på biblioteket til
20.00 og drev med slektsforskningen, og etter det var det møte
på samme sted i Slektshistorielaget her. Så det har blitt mye slekt
i dag, og det fortsetter litt i morgen. I helgen(weekenden) skal det
jeg har funnet skrives inn på pc. Etter det kommet jeg meg ikke på
biblioteket igjen før neste torsdag.

Anne Lise Hovdal

Anne Lise Hovdal
Kate
2009-05-29 16:57:56 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Det har skiftet en del med været
her i dag.
I København har det været rimelig godt, lidt kligt pga blæsten, men
alligevel lunt og med meget sol. Det gør mig i godt humør.
Jeg skulle til en reception idag fordi vores ene tillidsmand stoppede
og har fået nyt job, og da han har været tilidsmand i ca 18 år hos os,
så kender mange ham jo og noget af det måtte foregå i gården fordi
tillidsmandskontoret var lige småt nok til alle de folk som kom for at
ønske ham god vind, så er det jo godt at vejret er til udendørs
aktivitet :-)
--
Kate

gerne ældre.
x Vuf x
2009-05-29 19:30:15 UTC
Post by Kate
Det har skiftet en del med været her i dag.
I København har det været rimelig godt, lidt kligt pga blæsten, men
alligevel lunt og med meget sol. Det gør mig i godt humør.
Lidt hvad har vejret været??? :-D

Kate
2009-05-30 07:33:07 UTC
Post by x Vuf x
Post by Kate
Det har skiftet en del med været her i dag.
I København har det været rimelig godt, lidt kligt pga blæsten, men
alligevel lunt og med meget sol. Det gør mig i godt humør.
Lidt hvad har vejret været??? :-D
Kligt, kender du ikke engang det ord? ;-) nå, ok, du får et ø som du må
placere efter lyst og ønske ;-)
--
Kate

gerne ældre.
Asbjørn Christensen
2009-06-02 17:23:54 UTC
Post by Kate
Post by x Vuf x
Post by Kate
[...]
Kligtø? :-)
--
M.m.m.h
Asbjørn
- kilde ukendt.
Kate

gerne ældre.
Asbjørn Christensen
2009-06-04 19:33:41 UTC
Post by Kate
Post by x Vuf x
Post by Kate
[...]
Hmmm.... hvor er det lige den ligger? :-D
--
M.m.m.h
Asbjørn
- Uffe Vestergaard Pedersen, Sognepræst.
Kate
2009-06-05 23:15:58 UTC
Post by Kate
Post by x Vuf x
Post by Kate
[...]
Sammen med alle de andre mærkelige ø'er
--
Kate

gerne ældre.
x Vuf x
2009-06-04 07:30:02 UTC
Post by x Vuf x
Post by Kate
[...]
Nåååå...Vejret har været kæligt.
Jamen det ku' du da bare ha' sagt! :-D

Kate

gerne ældre.
x Vuf x
2009-06-04 07:27:37 UTC
Post by x Vuf x
Post by Kate
[...]
Vejret har været ligt kløgt???
Sku' det blive bedre af det ø? :-D

Kate
2009-06-04 18:08:31 UTC
Post by x Vuf x
Post by x Vuf x
Post by Kate
[...]
Hov hov, det er fusk, jeg sagde ikke du måtte fjerne bogstaver......
--
Kate

gerne ældre.
Anne Lise Hovdal
2009-05-29 19:35:37 UTC
Post by Kate
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
Vi hadde jo sol og fint vær her i ca 10 dager nesten sammenhengende,
så jeg burde ikke klage. Det var fra før 17.mai iallefall og til og med
sist søndag den 24.05. Nå blåser det og er surt og kaldt ute. Du
kunne kanskje sende meg litt sol? :o)

Anne Lise Hovdal
Kate
2009-05-30 07:35:00 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
Jamen, vi startede også Maj med rigtigt dejligt og varmt vejr, så faldt
temperaturerne lidt og vi har haft nogle regnfulde dage. Men det ser da
ud til at pinsen har tænt sig at arte sig :-)
Jeg har da i hvert fald planlagt udendørs aktiviteter idag, med
tilhørende aftensmad fra grillen.
--
Kate

gerne ældre.
Asbjørn Christensen
2009-06-02 17:23:03 UTC
Var der nogen der kaldte? :-)
--
M.m.m.h
Asbjørn
- Douglas Adams
Anne Lise Hovdal
2009-06-02 21:26:04 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Post by x Vuf x
[...]
Jeg ropte svært høyt, og hvis du ikke hørte meg må du høre
svært så dårlig. *Sende høreapparat til Bamsen* :o)

Anne Lise Hovdal
x Vuf x
2009-06-04 07:36:54 UTC
"Asbjørn Christensen" skrev...
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
@
Ja se det er en fin lille moderne dims. Helt usynlig for
andre end de, der ved, den er der. Og den virker skisme!
Men altså kun hvis man propper den i øret! ;-D

Anne Lise Hovdal
2009-06-04 19:14:43 UTC
Post by x Vuf x
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
Ja jeg burde kanskje ha forklart Bamsen hvordan høreapparatet
jeg sendte skulle brukes. :o)

Anne Lise Hovdal
x Vuf x
2009-06-08 00:49:58 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Post by x Vuf x
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
Ja mulighedern foreligger...Gamle mølædte bamser
kan ikke finde ud af så meget selv! ;-D

Anne Lise Hovdal
2009-06-08 18:10:55 UTC
Post by x Vuf x
Post by Anne Lise Hovdal
Ja jeg burde kanskje ha forklart Bamsen hvordan
høreapparatet jeg sendte skulle brukes. :o)
Ja mulighedern foreligger...Gamle mølædte bamser
kan ikke finde ud af så meget selv! ;-D
Jeg visste jo at han var gammel, men jeg visste ikke at han var
møllspist(møllætt). Kanskje er det møllen som har spist seg
innover øret hans også, slik at det er derfor han hører dårlig? :o)

Anne Lise Hovdal
Asbjørn Christensen
2009-06-29 17:06:37 UTC
Post by x Vuf x
Post by Anne Lise Hovdal
Post by x Vuf x
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
Hvad har det med sagen at gøre? :-)
- Douglas Adams
Anne Lise Hovdal
2009-06-30 12:37:28 UTC
Post by x Vuf x
Post by Anne Lise Hovdal
Ja jeg burde kanskje ha forklart Bamsen hvordan
høreapparatet jeg sendte skulle brukes. :o)
Ja mulighedern foreligger...Gamle mølædte bamser
kan ikke finde ud af så meget selv! ;-D
Hvad har det med sagen at gøre? :-)
Ja da vet vi iallefall at du er en gammel møllspist(møllædt)Bamse,
siden du ikke protesterer på det Vuf skriver om gamle møllædte
Bamser. Har du funnet ut av hvordan du skal bruke høreapparatet
jeg sendte deg? :o)

Anne Lise Hovdal
Asbjørn Christensen
2009-07-02 19:16:43 UTC
Post by x Vuf x
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
Nogle gange taler selv de største genier for døve øren. Og så kan
selv jeg have svært ved at få folk til at indse hvor galt
afmarcheret de er når de holder fast i den slags forkvaklede
opfattelser... ;-)
- Douglas Adams
x Vuf x
2009-07-03 20:19:18 UTC
Post by x Vuf x
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
<Fnis>...Bamsen er på bnen igen...

Asbjørn Christensen
2009-07-08 17:58:01 UTC
Post by x Vuf x
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
Jeg vil nu hellere være på banen end på bnen ;-)
--
M.m.m.h
Asbjørn
- Douglas Adams
x Vuf x
2009-07-11 07:59:16 UTC
Post by x Vuf x
[...]
På hvad??? :-D
--
Mvh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Papilloner haves til salg. 2 drenge og 1 pige. Født 10/7.09
Kan bl.a. ses på http://www.sonpet.dk/ :-)
Asbjørn Christensen
- kilde ukendt.
x Vuf x
2009-07-02 07:00:13 UTC
Post by x Vuf x
Post by Anne Lise Hovdal
Post by x Vuf x
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
Alt! Du ska hjulpes! ;-)

(Har du fået min mail?)

Asbjørn Christensen
2009-07-02 19:17:34 UTC
Post by x Vuf x
Post by Anne Lise Hovdal
Post by x Vuf x
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
Det tyder da mere på at du skal... ;-)
Post by x Vuf x
(Har du fået min mail?)
(Ja da, og den er - efter grundigt forarbejde - besvaret)
--
M.m.m.h
Asbjørn
- Douglas Adams
x Vuf x
2009-07-03 20:22:28 UTC
Post by x Vuf x
Post by Anne Lise Hovdal
Post by x Vuf x
@
[...]
Hvoraf udleder du det? ;-)
Post by x Vuf x
(Har du fået min mail?)
(Ja da, og den er - efter grundigt forarbejde - besvaret)
Og jeg har besvaret din besvarelse. :-D

Kent Friis
2009-07-03 20:26:09 UTC
Post by x Vuf x
(Har du fået min mail?)
(Ja da, og den er - efter grundigt forarbejde - besvaret)
Og jeg har besvaret din besvarelse. :-D
Var det ikke nemmere at sende mails'ne her? Når nu i alligevel poster
at I har sendt.

Så har vi andre også noget at lave sjov med :-þ

Mvh
Kent
"The Brothers are History"
Asbjørn Christensen
2009-07-08 17:59:59 UTC
Post by x Vuf x
[...]
Jo, men hvorfor skal man altid vælge den nemmeste løsning? :-)
Post by Kent Friis
Så har vi andre også noget at lave sjov med :-þ
Og dermed besvarede du jo i virkeligheden dit eget spørgsmål ;-)
x Vuf x
2009-07-11 08:01:45 UTC
Post by x Vuf x
[...]
Jooo måske, men her kan det ta' år og dag,
inden han ser mailen. :-D
Så hellere gå med livrem og seler!

Asbjørn Christensen
2009-07-08 17:58:55 UTC
Post by x Vuf x
Post by Anne Lise Hovdal
Post by x Vuf x
@
[...]
Af dine totalt galt afmarcherede imdlæg ;-)
Post by x Vuf x
(Har du fået min mail?)
(Ja da, og den er - efter grundigt forarbejde - besvaret)
Og jeg har besvaret din besvarelse. :-D
Hmmm...underligt....den kan jeg ikke se jeg har fået...
--
M.m.m.h
Asbjørn
- Douglas Adams
x Vuf x
2009-07-11 08:15:26 UTC
Post by x Vuf x
Post by Anne Lise Hovdal
@
Post by x Vuf x
(Har du fået min mail?)
(Ja da, og den er - efter grundigt forarbejde - besvaret)
Og jeg har besvaret din besvarelse. :-D
Hmmm...underligt....den kan jeg ikke se jeg har fået...
Dette fandt jeg i mappen med sendte mails:
Citat....................................................
Hej Asbjørn.
Facebook er så ikke lige mig. Et af mine børnebørn har,
uden at spørge mig først, lavet mig en profil på Facebook,
men jeg kan ikke komme ind på den.
Nej , det er ikke tilrådeligt nu om dage, at downe programmer,
men det var også bare, hvis du tilfældigvis havde en liggende. :-)
Mvh Sonja Petersen

PS. Jeg har fundet en endnu indpakket CD med Works Suite 2005.
Den er jo nok fulgt med min PC. Alt på den var jo lovlige
programmer. Den store officepakke er så bare holdt op med
at virke efter et nedbrud.
Citat slut................................................

Asbjørn Christensen
2009-07-23 07:10:18 UTC
Post by x Vuf x
Post by Anne Lise Hovdal
@
Post by x Vuf x
[...]
(klip)
Post by x Vuf x
Citat slut................................................
Ja, den var godt nok ikke dukket op. Ikke en gang i mit
spam-filter....
- Douglas Adams
x Vuf x
2009-07-30 08:02:39 UTC
Post by x Vuf x
[...]
Mine indlæg fejler da ikke noget.
Jeres derimod glimrer ved deres fravær! :´-(

Asbjørn Christensen
2009-07-30 12:33:56 UTC
Post by x Vuf x
[...]
Er du nu helt sikket på¨det? ;-)
Post by x Vuf x
Jeres derimod glimrer ved deres fravær! :´-(
Mit er da her. :-)
--
M.m.m.h
Asbjørn
- Douglas Adams
x Vuf x
2009-07-30 15:33:17 UTC
Post by x Vuf x
Mine indlæg fejler da ikke noget.
Er du nu helt sikket på¨det? ;-)
Ja da. Jeg gider da ikke skrive til folk,
der ikke kommer ind og læser dem!
Post by x Vuf x
Jeres derimod glimrer ved deres fravær! :´-(
Mit er da her. :-)
Ja. dk.snak er blevet en postkasse til dig,
AnneLise og mig + Kent på gæstevisit af og til.
--
Mvh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Papilloner haves til salg. 3 drenge. Født 10/7.09
Kan bl.a. snart ses på http://www.sonpet.dk/ :-)
Asbjørn Christensen
2009-09-01 16:40:52 UTC
Post by x Vuf x
Jeres derimod glimrer ved deres fravær! :´-(
Mit er da her. :-)
Ja. dk.snak er blevet en postkasse til dig,
AnneLise og mig + Kent på gæstevisit af og til.
Tænk, vores helt egen offentlieg postkasse... :-)
- Douglas Adams
x Vuf x
2009-09-02 07:00:43 UTC
Post by x Vuf x
Ja. dk.snak er blevet en postkasse til dig,
AnneLise og mig + Kent på gæstevisit af og til.
Tænk, vores helt egen offentlige postkasse... :-)
Tjaaa...måske ik så rind endda. ;-)
--
Mvh Sonja

Papilloner haves til salg. 3 drenge. Født 10/7.09
Kan bl.a. ses på http://papillonhuset.dk :-)
Asbjørn Christensen
2009-09-04 16:35:34 UTC
Post by x Vuf x
Post by x Vuf x
Ja. dk.snak er blevet en postkasse til dig,
AnneLise og mig + Kent på gæstevisit af og til.
Tænk, vores helt egen offentlige postkasse... :-)
Tjaaa...måske ik så rind endda. ;-)
Næ, det kan vel godt gå an. :-)
- Douglas Adams
Anne Lise Hovdal
2009-09-02 17:22:20 UTC
Post by x Vuf x
Ja. dk.snak er blevet en postkasse til dig,
AnneLise og mig + Kent på gæstevisit af og til.
Tænk, vores helt egen offentlieg postkasse... :-)
Ja er det ikke fint å ha sin egen offentlige postkasse? Nå som vi er
så få igjen så kan vi jo ta hjørnene til de andre også. *Legger meg
godt tilrette i Leynas hjørne. :o)

Anne Lise Hovdal
Kate
2009-09-02 19:06:19 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
Ja, jeg bliver altså siddende her på min dertil indrettede lige her i
min sofa.
--
Kate

gerne ældre.
Anne Lise Hovdal
2009-09-02 20:37:01 UTC
Post by Kate
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
Da har du vel trådløs pc da? Det er det vi her kaller lap-top. Jeg
har kun stasjonær pc. En venninne har en slik trådløs pc som en
kan sitte overalt med, men da jeg forsøkte å sitte i sofaen hennes
med den stivnet jeg i nakken og fant ingen god sittestilling. Så det
endte med at jeg satte meg ved et bord på stuen som hadde passe
høyde til å sitte med pc og søk på internett der for noen uker siden
(var der fra 08.08 til 11.08).

Anne Lise Hovdal
Kate
2009-09-03 14:25:03 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Kate
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
Jeps, det har jeg nemlig. En dejlig opfindelse.
Post by Anne Lise Hovdal
Jeg har kun stasjonær pc.
Jeg har skam også en stationær, men pt er den udlånt til min mor.
Hendes er blevet syg og jeg har ikke haft overskud til at få kigget på
den, så måtte hun ha' min hjem. Jeg bruger den alligevel snart aldrig
mere.
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
Jeg sidder mest i sofaen, men har da også sat mig ved spisebordet enten
i stuen eller køkkenet alt efter hvad jeg havde lyst til. Bare skønt at
have muligheden for at sidde flere steder.
--
Kate

gerne ældre.
Anne Lise Hovdal
2009-09-05 11:19:09 UTC
Post by Kate
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Kate
Ja, jeg bliver altså siddende her på min dertil indrettede lige
her i min sofa.
Da har du vel trådløs pc da? Det er det vi her kaller lap-top.
Jeps, det har jeg nemlig. En dejlig opfindelse.
Du er heldig som kan sitte hvor som helst med din pc. Det kan
ikke jeg, for på grunn av sykdommen min er jeg avhengig av
å sitte et sted som gir meg god støtte når jeg skriver, og når
jeg søker på internett. Siden jeg heller ikke kjører bil, så har
ikke lap-top vært aktuelt for meg. Skal man ta en lap-top med
så må man nesten kjøre bil, og det passer dårlig å dra den med
seg på sykkel(den har 2 hjul, ringeklokke, fotbrems osv. Vet
ikke hva dere kaller en sykkel der i Danmark). Jeg bruker jo
alltid sykkel når jeg skal noe sted.
Post by Kate
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
Ja det er jo bra at du hadde den stasjonære da, slik at din mor
kunne få bruke den.

Anne Lise Hovdal
Kate
2009-09-05 19:03:56 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Kate
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Kate
[...]
Ja, det er jeg også blevet vældigt glad for. Jeg var dog ret længe om
at få trådløst internet da jeg var mistroisk mht sikkerheden, men jeg
blev da omvendt og er nu rigtigt glad for at kunne tage den mad rundt i
huset. F.eks. kan jeg nu søge efter madopskrifter på nettet uden at
behøv at udskrive dem, men bare stille pc'en på køkkenbordet. Fed ting
;-)
Post by Anne Lise Hovdal
Det kan
ikke jeg, for på grunn av sykdommen min er jeg avhengig av
å sitte et sted som gir meg god støtte når jeg skriver, og når
jeg søker på internett.
Ja, den slags skal jeg heldivis ikke tage hensyn til. Dog kan jeg da
godt mærke hvis jeg sidder for længe i sofaen.
Post by Anne Lise Hovdal
Siden jeg heller ikke kjører bil, så har
ikke lap-top vært aktuelt for meg.
Nåeh, man kan nu ikke benytte den mens man kører bil, så man kan da
sagtens have den med sig på cykel hvis man har det behov. Jeg har nu
ret sjældent min pc med mig. Har vidst kun haft den med få gange da jeg
som regel ikke skal spille computer når jeg besøger mine venner eller
familie.
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Kate
[...]
Ja, det er ret heldig for jeg har ikke overskud til at røre hendes lige
pt fordi jeg er igang med en større istandsættelse af mit hus.
--
Kate

gerne ældre.
Kent Friis
2009-09-05 21:38:37 UTC
Post by Kate
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Kate
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Kate
[...]
Sikkerheden kan være fin, eller den kan være ikke eksisterende. Man skal
bare sørge for at køre WPA2, med et fornuftigt password, så er alt i den
skønneste orden.

WPA er på grænsen til at være knækket, endnu kan det gå an, hvis man
ikke har mulighed for WPA2, med det er kun et spørgsmål om tid før det
er slut.

WEP, MAC-filtrering og deaktivering af SSID-broadcast, som nogle
stadig anbefaler, er cirka lige så effektivt som et "tyveri forbudt"
skilt på en åben hoveddør.

Mvh
Kent
"The Brothers are History"
Kate
2009-09-06 10:04:33 UTC
Post by Kent Friis
Sikkerheden kan være fin, eller den kan være ikke eksisterende.
Man skal bare sørge for at køre WPA2, med et fornuftigt password,
så er alt i den skønneste orden.
Mener det er det den kører. Jeg fik min stedfar, som arbejder med den
slags til daglig, til at guide mig igennem opsætningen via tlf. Jeg
havde bestemt ikke fået det til at spille selv, for hold da op en masse
mærkværdigheder :-)

Men jeg har ikke indtryk af at man kan komme på udefra.
Jeg ser 2 eller 3 netværk når jeg starter mit op og de har også lås på.
Så andre har da også fundet ud af at sikre deres trådløse netværk.
--
Kate

gerne ældre.
Kent Friis
2009-09-05 21:34:01 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Kate
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Kate
[...]
Jeg cyklede da til arbejde med en bærbar i et års tid. Det er ikke
noget problem, man skal bare have den i en taske på ryggen.

Mvh
Kent
"The Brothers are History"
Kate
2009-09-06 10:07:34 UTC
Post by Kent Friis
Jeg cyklede da til arbejde med en bærbar i et års tid. Det er ikke
noget problem, man skal bare have den i en taske på ryggen.
Hihihi, min første computer, som var en stationær da jeg ikke tror
laptop var specielt udbredt i starten af 90'erne, den var så lille at
den kunne være i min rygsæk, så når jeg havde lavet noget lort og den
ikke virkede var det ofte nemmere at tage den med hjem til min stedfar
og få den fikset. Så den i ryksækken op på cyklen og køre de 4-5km hjem
til forældrene. Så slog jeg også 2 fluer med et smæk. Han hjalp mig med
computeren og min mor sørgede for at jeg fik noget aftensmad :-D
--
Kate

gerne ældre.
Asbjørn Christensen
2009-09-04 16:36:05 UTC
Post by x Vuf x
[...]
Uha, pas hellere på med det. :-)
- Douglas Adams
Anne Lise Hovdal
2009-09-05 11:21:02 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Ja er det ikke fint å ha sin egen offentlige postkasse? Nå som vi er
så få igjen så kan vi jo ta hjørnene til de andre også. *Legger meg
godt tilrette i Leynas hjørne. :o)
Uha, pas hellere på med det. :-)
Nei jeg setter meg heller ekstra godt tilrette der, med en god bok. :o)

Jeg holder faktisk på med en bokserie som heter "Kongsdøtrene",
som jeg låner på biblioteket her når jeg ikke holder på med
slektsforskning eller andre ting da.

Anne Lise Hovdal
x Vuf x
2009-09-06 23:43:29 UTC
Post by x Vuf x
[...]
Det er nu nok ikke så farligt. Hun er her jo aldrig mere.
--
Mvh Sonja

Anne Lise Hovdal
2009-08-13 17:24:41 UTC
Post by x Vuf x
Mine indlæg fejler da ikke noget.
Jeres derimod glimrer ved deres fravær! :´-(
Det stemmer ikke helt, for jeg lastet da ned noen og tjue innlegg
etter å ha vært borte i nesten en måned. Han vært hos mine
foreldre, og deretter noen dager hos en venninne. Kom jo hit
for et par dager siden, men har hatt en del annet å gjøre.

Anne Lise Hovdal
x Vuf x
2009-08-15 16:21:45 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Post by x Vuf x
[...]
Ok, men nogen og tyve er altså ikke ret mange efter 1 måned! :-/
Men nu er du her, så det er godt nok. :-)

Anne Lise Hovdal
2009-08-16 10:22:33 UTC
Post by x Vuf x
Ok, men nogen og tyve er altså ikke ret mange efter 1 måned! :-/
Men nu er du her, så det er godt nok. :-)
I forhold til tidligere så er jo noen og tyve innlegg på nesten en
måned svært lite, men det er da bedre enn ingenting. Ja nå blir
jeg her, men kommer nok også til å drive med en del annet enn
å sjatte. Har blant annet tenkt å plukke rips(små og røde i klaser,
og litt sure som vokser i hager). Jeg må spørre dem jeg leier hos
om å få plukke av deres ripstrær,men det har jeg alltid fått.

Jeg lager syltetøy av bæra, og rører den i fortykningsmiddel og
sukker. Så legges det over i kopper og i fryseren, så jeg har
ripssyltetøy. Har gjort det samme med jordbær, blåbær og
bringebær, men kjøpte disse. Har kjøpt jordbær noen ganger,
men blåbær og bringebær er så dyre at jeg kun har kjøpt 2-3 kg
en gang i år av hver bærtype. Har planer om å plukke litt bringebær
også, hvis jeg finner det riktige stedet hvor det vokser bringebær.
Husker ikke hva bringebær heter på dansk, men ville bringebær
vokser i skogen. Noen dyrker bringebær i hagen, og bringebær
vokser på busker med pigger på.

Anne Lise Hovdal
x Vuf x
2009-08-25 11:19:40 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Post by x Vuf x
[...]
Ribssyltetøj? Ribsgele er meget bedre. :-)
Bringebær er sikkert brombær.
--
Mvh Sonja

Anne Lise Hovdal
2009-08-26 08:49:04 UTC
Post by x Vuf x
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
Det kan jeg ikke uttale meg om, siden jeg aldri har smakt det.
Rips er jo en sur bærtype, så det går med mye sukker når en skal
lage noe av den bærsorten. Det går visst ende mer sukker med til
ripsgele enn til ripssyltetøy. Jeg har fått oppskrift på ripsgele
beskrevet av en dame jeg treffer av og til på kafe.
Post by x Vuf x
Bringebær er sikkert brombær.
Ja kanskje det. Ellers plukket jeg blåbær på søndag, og laget også
syltetøy av det på samme måte som med det andre. Blåbær finner
man i skogen(skoven som dere sier der i Danmark).Det er tungt å
plukke blåbær siden man må stå bøyd hele tiden, så jeg greier
ikke å plukke så mye av det. Nå har jeg så mye syltetøy at det
er nok, og skal jeg ha mer nå så må jeg kjøpe ny fryser eller nytt
fryseskap. :o)

Anne Lise Hovdal
x Vuf x
2009-07-30 08:04:15 UTC
Post by x Vuf x
Har du fået min mail?
Ja da, og den er - efter grundigt forarbejde - besvaret
Og jeg har besvaret din besvarelse. :-D
Hmmm...underligt....den kan jeg ikke se jeg har fået...
Citat...........................................
Hej Asbjørn.
(klip)
Post by x Vuf x
Citat slut......................................
Ja, den var godt nok ikke dukket op. Ikke en gang i mit
spam-filter....
Det var da mystisk...hmmm...

Asbjørn Christensen
2009-07-30 12:34:18 UTC
Post by x Vuf x
Citat slut......................................
Ja, den var godt nok ikke dukket op. Ikke en gang i mit
spam-filter....
Det var da mystisk...hmmm...
Dumme mailservere.... :-)
- kilde ukendt.
Kent Friis
2009-07-30 14:24:50 UTC
Post by x Vuf x
Citat slut......................................
Ja, den var godt nok ikke dukket op. Ikke en gang i mit
spam-filter....
Det var da mystisk...hmmm...
Dumme mailservere.... :-)
Der er nok "nogen" der har væltet dem ;-)

Mvh
Kent
"The Brothers are History"
x Vuf x
2009-07-30 15:36:14 UTC
Post by x Vuf x
Post by Asbjørn Christensen
Post by x Vuf x
Citat...........................................
Hej Asbjørn.
(klip)
<AAaaaarrrrgggghhhhhh>
Har Leyna været inde hos min udbyder?

Kent Friis
2009-07-30 15:55:21 UTC
Post by x Vuf x
Post by Asbjørn Christensen
Post by x Vuf x
Citat...........................................
Hej Asbjørn.
(klip)
Kan du måske se hende heromkring?

Mvh
Kent
"The Brothers are History"
x Vuf x
2009-07-31 10:04:46 UTC
Post by Kent Friis
Post by x Vuf x
Post by Kent Friis
[...]
Næ ikke lige nu, men jeg er her
jo heller ikke døgnet rundt.

Anne Lise Hovdal
2009-08-13 17:28:45 UTC
Post by x Vuf x
Post by Kent Friis
Post by x Vuf x
Post by Kent Friis
[...]
Det ser ikke ut som om hun har vært her inne fra da dette ble
postet den 30.07, og frem til i dag. Nei hun tør vel ikke å
dukke opp her inne, siden hun sikkert er den som har veltet
de nevnte mailservere. :o)

Anne Lise Hovdal
Kent Friis
2009-08-13 17:32:26 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Post by x Vuf x
Post by Kent Friis
Post by x Vuf x
Post by Kent Friis
[...]
Hun har sikkert også væltet news-serveren.

Mvh
Kent
"The Brothers are History"
Anne Lise Hovdal
2009-08-13 19:03:51 UTC
Post by Kent Friis
Post by Anne Lise Hovdal
Post by x Vuf x
Post by Kent Friis
[...]
Du mener vel at hun har veltet sin egen newsserver, siden hun ikke
sjatter lengre. Det skulle ikke forundre meg. :o)

Anne Lise Hovdal
x Vuf x
2009-08-15 16:23:18 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Post by x Vuf x
Post by Kent Friis
Post by x Vuf x
Post by Kent Friis
[...]
Ja man sku' virkelig tro, at hun havde dårlig samvittighed! ;-D

Kate
2009-07-31 14:14:26 UTC
Post by x Vuf x
[...]
Ja, er der ikke noget med at det er moderne i Nordjylland? ;-)
--
Kate

gerne ældre.
Asbjørn Christensen
2009-09-01 16:41:41 UTC
Post by x Vuf x
[...]
Ja, det kan man vel ikke helt udelukke. :-)
- Douglas Adams
x Vuf x
2009-07-30 15:34:34 UTC
Post by x Vuf x
Citat slut......................................
Ja, den var godt nok ikke dukket op. Ikke en gang i mit
spam-filter....
Det var da mystisk...hmmm...
Dumme mailservere.... :-)
Ja. De tér sig snart som Post DK!

Kate
2009-07-31 14:15:04 UTC
Post by x Vuf x
[...]
uha uha, så er det slemt.......
--
Kate

gerne ældre.
x Vuf x
2009-08-01 15:58:13 UTC
Post by Kate
Post by x Vuf x
Post by Asbjørn Christensen
Dumme mailservere.... :-)
Ja. De tér sig snart som Post DK!
uha uha, så er det slemt.......
Ja. Man kan ikke mere gå ud fra som sikkert, at posten når frem!
Og det har været galt lige siden Post DK blev privatiseret.

Kate
2009-08-02 06:23:13 UTC
Post by x Vuf x
Post by Kate
Post by x Vuf x
[...]
Næ, men man kan tilgæld være rimeligt sikker på at pakker enten smadres
eller forsvinder eller begge dele.
--
Kate

gerne ældre.
x Vuf x
2009-08-03 19:15:43 UTC
Post by Kate
Post by x Vuf x
Post by Kate
Post by x Vuf x
[...]
Du kan nu engang ikke vide, om pakken er smadret,
hvis den er forsvundet... :-D
De er bli'r nok nærmere stjålet!

Kate
2009-08-03 19:50:52 UTC
Post by x Vuf x
Post by Kate
Post by x Vuf x
Post by Kate
Post by x Vuf x
[...]
Næ, det var nu også kun for understrege pointen
Post by x Vuf x
De er bli'r nok nærmere stjålet!
Desværre,ja.
Nogen gange tænker jeg at de smadrer det de ikke gider stjæle. Slemt at
man tæker sådan om en funktion som man faktisk kan have brug for med
jævne mellemrum.
--
Kate

gerne ældre.
Asbjørn Christensen
2009-09-01 16:43:16 UTC
Post by Kate
Post by x Vuf x
Post by Kate
Post by x Vuf x
[...]
Jeg fik faktisk en pakke forleden som var både hel og uskadt - og
indholdet fungerede faktisk også. :-)
- Douglas Adams
Kate
2009-09-01 17:47:11 UTC
Post by Kate
Næ, men man kan tilgæld være rimeligt sikker på at pakker enten
smadres eller forsvinder eller begge dele.
Jeg fik faktisk en pakke forleden som var både hel og uskadt - og
indholdet fungerede faktisk også. :-)
Du godeste.... Det må have været en dyne ;-)
--
Kate

gerne ældre.
x Vuf x
2009-09-02 06:59:02 UTC
Post by Kate
[...]
Og i så fald en af de billige; en dyr dyne ville være "blevet væk"!
--
Mvh Sonja

Kate

gerne ældre.
Asbjørn Christensen
2009-09-04 16:37:28 UTC
Post by Kate
[...]
Næ, det var ikke engang. :-)
Asbjørn Christensen
x Vuf x
2009-06-08 00:50:59 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
På den, der ikke kan høre...dig! ;-D

Asbjørn Christensen
2009-06-29 17:07:05 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
Nu må du bestemme dig... :-)
- Douglas Adams
Asbjørn Christensen
2009-06-04 19:34:52 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Post by x Vuf x
[...]
Det kunne jo også tænkes at du befinder dig så langt væk at det
ikke kan høres her... :-)
x Vuf x
2009-06-04 07:32:11 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Post by x Vuf x
[...]
Ja og et høreapparat kan varmt anbefales. ;-)

Asbjørn Christensen
2009-06-04 19:35:33 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Post by x Vuf x
[...]
hvorfor det? Bliver vejret bedre af det? :-)
- Douglas Adams
x Vuf x
2009-06-08 00:52:46 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
KooooooooooooooooooooMMMMMMMMMMMM
TIIIIIIIIIIIIIILLL SJAAAAAAAAAAAAAATTEN !!!
Var der nogen der kaldte? :-)
Ja og et høreapparat kan varmt anbefales. ;-)
hvorfor det? Bliver vejret bedre af det? :-)
Hvad nu? Er vejret ikke godt ovre på den tyske halv-ø? :-D

Asbjørn Christensen
2009-06-29 17:07:30 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
Lige nu, jo! :-)
--
M.m.m.h
Asbjørn
- Douglas Adams
x Vuf x
2009-07-02 07:02:35 UTC
Post by x Vuf x
Hvad nu? Er vejret ikke godt ovre på den tyske halv-ø? :-D
Lige nu, jo! :-)
Ja her er det altså for varmt!

Anne Lise Hovdal
2009-07-02 08:49:44 UTC
Post by x Vuf x
Hvad nu? Er vejret ikke godt ovre på den tyske halv-ø? :-D
Lige nu, jo! :-)
Ja her er det altså for varmt!
Her er det overskyet i dag, men det regner ikke. Jeg var jo på Geilo
på landsfestival i gammeldans/folkemusikk(med harmonika, fiolin osv),
og det var det nesten for varmt. Ellers hadde vi det veldig fint der,
og det var moro der. Det var mye fin musikk å høre på, og været
var topp. Vi trivdes også godt der vi bodde, og vi bodde på hotell
til 590 kroner pr. døgn pr.person. Det er vel ca middels pris i Norge
på en festival. De skrur opp prisene noe under festivaler. Det gikk jo
med en uke til dette, og vi reiste jo i nesten ett døgn hver vei.

Anne Lise Hovdal
Asbjørn Christensen
2009-07-02 19:18:29 UTC
Post by x Vuf x
Hvad nu? Er vejret ikke godt ovre på den tyske halv-ø? :-D
Lige nu, jo! :-)
Ja her er det altså for varmt!
Ja, 5 grader mindre på max. temperaturen viller også passe mig
helt fint. Noget tyder på at det ændrer sig i næste uge.