Fra DR's Tekst-TV
Thomas Overgaard
2011-04-22 08:46:02 UTC
Side 403 2/3
"SØNDAG - PåSKEDAG
Tørt med en del sol. Dagtemp. op mellem 15 og 20K grader og nattemp.
ned mellem 5 og 8 grader. Svag til jævn østlig vind."

Hvad fa'en, er de nu begyndt på at spå om en mulig atomkrig i
vejrudsigten?
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.
Kent Friis
2011-04-22 09:11:05 UTC
Post by Thomas Overgaard
[...]
"Nuclear Winter" - 20 grader Kelvin.

Mvh
Kent
"The Brothers are History"
Thomas Overgaard
2011-04-22 16:03:18 UTC
Post by Kent Friis
"Nuclear Winter" - 20 grader Kelvin.
Jeg læste det nu godtnok som 20K °C, men det kan vel være ligemeget for
vi kan ikke overleve nogen af temperaturerne.

Jeg har siddet og gloet på mit tastatur for at se hvordan man kan komme
til at lave et K som slåfejl. Desværre kan jeg ikke regne ud hvordan det
er sket.

Kent Friis
2011-04-22 18:38:26 UTC
Post by Thomas Overgaard
Post by Kent Friis
"Nuclear Winter" - 20 grader Kelvin.
Jeg læste det nu godtnok som 20K °C, men det kan vel være ligemeget for
vi kan ikke overleve nogen af temperaturerne.
k = kilo
K = Kelvin
Post by Thomas Overgaard
Jeg har siddet og gloet på mit tastatur for at se hvordan man kan komme
til at lave et K som slåfejl. Desværre kan jeg ikke regne ud hvordan det
er sket.
Det er vel en norsk udviklingsstuderende der har været i tvivl om det
skulle være S eller K. Der er noget med at de stort set ikke bruger C
deroppe.

Mvh
Kent
"The Brothers are History"
Thomas Overgaard
2011-04-23 19:45:59 UTC
Post by Kent Friis
Det er vel en norsk udviklingsstuderende der har været i tvivl om det
skulle være S eller K.
Selvom det var en Norsk udviklingsstudent så har han skrevet en
vejrudsigt uden sdavefjel og så burde han vel vide hvordan man staver
til Celsius.

Medmindre det da er en aversion mod at stave en svensk videnskabsmands
navn rigtigt.

Kent Friis
2011-04-23 20:03:53 UTC
Post by Thomas Overgaard
Post by Kent Friis
[...]
Det er ikke nok at vide hvordan man staver det, hvis man ikke kan finde
C på tastaturet.
Post by Thomas Overgaard
Medmindre det da er en aversion mod at stave en svensk videnskabsmands
navn rigtigt.
:-)

Mvh
Kent
"The Brothers are History"
Finn Guldmann
2011-04-22 14:24:27 UTC
Post by Thomas Overgaard
[...]
De snakker nok Kelvin grader.

Og så vil jeg godtnok et andet sted hen, for - (minus) 258 C(elsius)
grader er lige koldt nok for mig. ;-)
Kate
2011-04-26 19:44:59 UTC
Post by Finn Guldmann
Post by Thomas Overgaard
[...]
Årh hva', en god tyk frakke ;-)
--
Kate

gerne ældre.
Finn Guldmann
2011-04-26 21:23:51 UTC
Post by Kate
Post by Finn Guldmann
Post by Thomas Overgaard
[...]
Det er 13 grader over det absolute nulpunkt, der hvor alting går i stå.
Så jeg har en til vished grænsende formodning om at så er jeg også gået
i stå, tyk frakke eller ej. ;-)
Kent Friis
2011-04-27 14:57:30 UTC
Post by Finn Guldmann
Post by Kate
Post by Finn Guldmann
Post by Thomas Overgaard
[...]
Du skal i hvert fald ikke regne med at frakken er bevægelig ved den
temperatur.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"
http://www.gianas-return.de/
Finn Guldmann
Det regner jeg jo heller ikke med at være selv. :-)
Thomas Overgaard
2011-04-28 19:02:34 UTC
Post by Finn Guldmann
Det regner jeg jo heller ikke med at være selv. :-)
Man kan heller ikke trække vejret, for atmosfæren ligger som et frosset
lag på jorden.