ng-død
Kate
2009-10-09 07:44:08 UTC
Ja, i har nok ret i at gruppen nu er uigenkaldeligt død.
På den anden side ses det efterhånden på hele usenet. Mange af de
grupper jeg tidligere har fulgt er meget minimerede og de får der har
fungeret indtil for nyligt er blevet invaderet af tåber som retteligt
hører til i mudderet, men det er åbenbart ikke nok for dem mere. Øv.
Enkelte forsøger at holde stand og tale sobert, men jeg tror mange, som
jeg opgi'r idiotiet og finder andre græsgange og det vil jo automatisk
gå ud over en gruppe som denne også.
Nå, der er nok ikke manger der læser dette, og endnu færrer der svarer,
men så kom jeg da af med det ;-)
Tilbage til maleriet.......
--
Kate

gerne ældre.
Anne Lise Hovdal
2009-10-09 09:27:07 UTC
Post by Kate
[...]
Jeg ser noe av det samme i norske nyhetsgrupper også, og den
eneste nyhetsgruppen noen poster til der er no.alt.frsutrasjoner.
Der er det iallefall enkelte som hører hjemme i mudderet som
du sier.
Post by Kate
Nå, der er nok ikke manger der læser dette, og endnu færrer der svarer,
men så kom jeg da af med det ;-)
Det var iallefall en norsk en som leste det.
Post by Kate
Tilbage til maleriet.......
Og jeg skal tilbake til sen frokost, senere bytur og derettter blir
det slektsforskning.

Anne Lise Hovdal
k***@gmail.com
2009-10-09 11:29:05 UTC
Nu er det jo vildt meget forskelligt hvordan mennesket opfatter det de
læser og ellers oplever , det er det man kalder selektiv perserseption
på fagsprog.
Og ligeledes er der og meget store forskelle på hvor menneskers
tolerancetærskel går før de bliver instinktige :-)

Mhv
Knagsted
Kate
2009-10-09 16:06:52 UTC
Post by k***@gmail.com
Nu er det jo vildt meget forskelligt hvordan mennesket opfatter
det de læser og ellers oplever , det er det man kalder selektiv
perserseption på fagsprog.
Jo, det er rigtigt, men når indlæggene flyder af ord som idiot og
narhoved og lignende sprogblomster, så mener jeg det hører til i
mudderet.
Der er folk som formår at være uenige og diskuttere på en ordentlig og
sober måde, men det bliver desværre overskygget af et grimme sprog
efter min mening.
Post by k***@gmail.com
Og ligeledes er der og meget store forskelle på hvor menneskers
tolerancetærskel går før de bliver instinktige :-)
Det er der nemlig. Jeg har forlængst lært at springe over indlæg fra
visse personnager rundt om i grupperne, men ærgerligt er det. Jeg har
nydt usenet i mange år som er godt sted at få råd og hjælp eller bare
almindelig hygge.
--
Kate

gerne ældre.
Anne Lise Hovdal
2009-10-09 23:46:45 UTC
Post by Kate
Post by k***@gmail.com
[...]
Det er noe lignende på no.aalt.frustrasjoner, og det er vel den norske
nyhetsgruppen som best kan sammenlignes med deres mudderkasting
som jeg var innom som snarest en gang for noen år siden. Den
første gangen høsten 2000 da jeg lastet ned no.alt. frustrasjoner
fikk jeg vel nærmest sjokk av språkbruken, men akkurat da jeg
skulle ta den vekk igjen opplevde jeg at en mann som var fra
min hjembygd som skrev der inne fikk veldig støtte da han
hadde det vanskelig. Etter det fortsatte jeg å ha den. Det har
vært mange bra postere der inne, men også noen som ikke har
vært verdt å lese.

Selv om jeg ikke skulle lese enkelte der inne så har jeg likevel
ikke kunnet la det være enkelte ganger, og har våget å svare
enkelte av kverulantene. Noen ganger har jeg da fått høre hva
de syns om meg(ikke så bra nei), men har vel blitt litt mer
hardhudet etterhvert og tåler mer enn tidligere. Tidligere hadde
vi f.eks. no.alt.pludring(omtrent samme som her inne), no. alt.
bekmymring, no. alt .undring, no.alt. gledesutbrudd osv. ,og
bortsett fra sjeldne postinger på no.alt undring og enda mer
sjelden på no.alt.gledesutbrudd er det kun no. alt frustrasjoner
igjen som det postes på. I perioder kan det gå tøfft for seg
der inne, men det er sjelden jeg blander meg inn der nå.

Anne Lise Hovdal
Kate
2009-10-10 07:03:56 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Det er noe lignende på no.aalt.frustrasjoner,
Jeg må undrømme at jeg har været inde omkring mudder-gruppen præcist en
gang og det var første gang jeg hørte om den. Jeg havde selvfølgeligt
en klar formodning om hvad den gik ud på, men alligevel....Nej, det er
godt nok slet ikke noget for mig det der.

Jeg har skam også enkelte gange svaret nogle af de personer som jeg
hentydede til i først post, men da det generelt er spild af tid så er
jeg holdt op med at læse deres indlæg. Man får så dejligt meget ro af
at springe det over som er for tåbeligt :-)
--
Kate

gerne ældre.
Anne Lise Hovdal
2009-10-10 16:44:38 UTC
Post by Kate
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
Det kan være greit å lese slike noen ganger når jeg ikke er
innblandet selv, og noen svarer jo saklig og greit også uten
personangrep.
Post by Kate
[...]
Hvis jeg svarer slike "kverulanter" som vi kaller det her, så kan det
bli noen få ganger i et emne. Man vil jo ikke bidra i stor grad til
at andre skal måtte lese stygge ord som disse bruker. Jeg slutter
da f.eks av med at dette diskuterer jeg ikke mer med deg i dette
emnet, og så svarer jeg ikke mer.

Anne Lise Hovdal
Kate
2009-10-14 14:04:06 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Kate
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
De få indlæg jeg nåede at læse sagde mig at jeg ikke ville beskæftige
mig med mudder-gruppen nogensinde.
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Kate
[...]
Kværulanterne, som desværre har bredt sig ud fra muddergruppen, gider
jeg slet ikke svare. Nogle få gange skimmer jeg deres indlæg, og de
*kan* sende ordentlige indlæg, men der er bare for langt imellem dem.
Så er det nemmere for mig at springe dem over,.
Jeg har altid brugt ng'erne som hyggeligt fritidsfordriv, men det
bliver efterhånden ødelagt.
--
Kate

gerne ældre.
Anne Lise Hovdal
2009-10-31 00:37:56 UTC
Post by Kate
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
Jeg forsvant også raskt ut av denne nyhetsgruppen, og fant ut
at jeg hadde nok med den norske versjonen hvor det tross
alt også var mange skikkelige seriøse postere. Nå begynner
å bli svært lite igjen av de seriøse posterne den norske no.
alt frustrasjoner. Har nyhetsgruppen enda, men jeg leser der
langt sjeldnere enn før.

Anne Lise Hovdal
Bæ9
2009-10-31 11:33:36 UTC
sippe
Anne Lise Hovdal
2009-10-10 16:49:14 UTC
Post by Kate
[...]
Svarer to ganger på samme posting her, men kom på at det er
jo også muligheter for å legge dem det gjelder i det vi her
kaller for "killfilteret". Da ser du ikke postingene deres,
bortsett fra når andre svarer dem. Jeg har ikke prøvd å
legge noen i killfilter.

Anne Lise Hovdal
Kate
2009-10-14 14:05:31 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Kate
[...]
Jeg har faktisk enkelte i mit killfilter. Jeg smider nogen gange en i
filteret hvis vedkommende er *for* irriterende. Dog er det meget få,
for jeg kan godt sortere skidt fra kanel :-)
--
Kate

gerne ældre.
Kate
2009-10-09 16:02:36 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Kate
Nå, der er nok ikke manger der læser dette, og endnu færrer der
svarer, men så kom jeg da af med det ;-)
Det var iallefall en norsk en som leste det.
Jeps, dig kan man altid regne med :-)
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Kate
Tilbage til maleriet.......
Og jeg skal tilbake til sen frokost, senere bytur og derettter
blir det slektsforskning.
Frokost er det det vi kalder morgenmad? Det må det være for ellers kan
man vel næppe kalde den sen :-)
Bytur lyder dejligt. Jeg brugte dagen på at hive tapet ned af væggene i
mit arbejdsværelse.
--
Kate

gerne ældre.
Anne Lise Hovdal
2009-10-09 16:27:14 UTC
Post by Kate
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Kate
Nå, der er nok ikke manger der læser dette, og endnu færrer der
svarer, men så kom jeg da af med det ;-)
Det var iallefall en norsk en som leste det.
Jeps, dig kan man altid regne med :-)
Jeg er nok her så lenge jeg har pc-en i orden iallefall, men det har
ikke vært noe å svare på her i det siste før nå.
Post by Kate
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Kate
[...]
Jeg regner den for sen når det spiese ved 11.30.
Post by Kate
Bytur lyder dejligt. Jeg brugte dagen på at hive tapet ned af væggene i
mit arbejdsværelse.
Ja da har du brukt dagen til noe fornuftig. Jeg var blant annet på trening,
og trener 3 dager i uka hos fysioterapeut. Der er det treningsapparater
beregnet på folk med forskjellige plager og sykdommer. Har jo fast
time for behandling der hver onsdag og deretter trening, og trener i
tillegg på tirsdag og fredag. Det er ca 20-30 minutters trening pr.gang
for min nakke. Onsdagene får jeg varmebehandling, fysioterapi med
tøy og strekk og jeg får behandling med noen elektroder. Det siste er
ikke vondt som noen tror. Jeg blir ikke egentlig bedre i nakken, men det
hjelper for ikke å bli værre. Dessuten er jo trening alltid godt for kroppen
ellers også. Etter det spiste jeg middag på kafe, hvor jeg har middagskort.
Betaler da 800 kroner for 10 middager på et kort, som det skrives av
på for hver gang jeg spiser "Dagens middag" der.

Anne Lise Hovdal
Kate
2009-10-10 07:05:28 UTC
Post by Kate
Frokost er det det vi kalder morgenmad? Det må det være for
ellers kan man vel næppe kalde den sen :-)
Jeg regner den for sen når det spiese ved 11.30.>
Ja, jeg kan sagtens spise morgenmad på det tidspunkt hvis jeg er hjemme
og ikke skal noget, for så er det jo bare at tulle rundt, men til
hverdag så spiser jeg frokost kl 11 og morgenmad kl 6
--
Kate

gerne ældre.
Anne Lise Hovdal
2009-10-10 16:39:53 UTC
Post by Kate
Post by Kate
[...]
Ja du er jo i jobb(arbeide), så da blir det jo noe annet. Jeg tok
vel frokost noe senere da jeg var i jobb som lærer, og der
startet en jo klokken 08.30 om morgenen. Jeg fikk som regel
ikke i meg noe frokost før jobb, men tok alltid 2 brødskiver
av matpakken i første frikvarter klokka 09.15.

Anne Lise Hovdal
Kate
2009-10-14 13:59:33 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Kate
Post by Kate
[...]
Ja, morgemmad afspejles jo i den tid man står op. Til hverdag står jeg
op kl 4.25 og kører kl 5 præcis, så der har jeg ikke tid til morgenmad,
men den spiser jeg så på mit job kl 6, så kl 11 er jeg godt sulten og
går derfor til frokost der. Så apiser jeg så først når jeg kommer hjem
ved ca 15.30 tiden, da er jeg godt nok også meget sulten. Men når jeg
har fri så rykkes alt, nogle gange så meget at frokost og morgnmad
bliver et måltid :-)

Jeg havde fri i sidste uge og stod først op henad 8-tiden, så blev
morgenmaden jo også det senere. Flere dage glemte jeg så frokosten
fordi jeg arbejdede på mit værelse, med at nedtage tapet og male, det
tog sin tid.
--
Kate

gerne ældre.
x Vuf x
2009-11-24 13:41:40 UTC
Post by Kate
[...]
Det gavner altid, at sende et fornuftigt indlæg. :-)
Ja, det er også de hjernedøde, der har fået mig til
at gå andre veje. DET og så der aldrig kommer indlæg.
--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP :-)
og her: http://www.123hjemmeside.dk/sonpet
Anne Lise Hovdal
2010-01-12 00:13:47 UTC
Post by x Vuf x
Det gavner altid, at sende et fornuftigt indlæg. :-)
Ja, det er også de hjernedøde, der har fået mig til
at gå andre veje. DET og så der aldrig kommer indlæg.
Vet dere hva? Det er nesten så jeg syns det er bedre med noen
hjernedøde innlegg enn ingenting. Dette er det nok ingen som
leser.

Anne Lise Hovdal
Kent Friis
2010-01-12 15:40:58 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Post by x Vuf x
[...]
Har det nogensinde været en forudsætning at læse hvad man svarer på?

Mvh
Kent
"The Brothers are History"
Anne Lise Hovdal
2010-01-12 17:36:16 UTC
Post by Kent Friis
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
Ja, for ellers vet man jo ikke hva man svarer på.

Anne Lise Hovdal
Anders Wegge Keller
2010-01-12 18:19:27 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Kent Friis
Har det nogensinde været en forudsætning at læse hvad man svarer på?
Ja, for ellers vet man jo ikke hva man svarer på.
Min personlige mening er at den dueblå er pænest, omend den
ekstraomkosning den medfører nok vil få de fleste til at vælge den
postkasserøde.
--
/Wegge

Leder efter redundant peering af dk.*,linux.debian.*
Anne Lise Hovdal
2010-01-13 23:27:54 UTC
Post by Anders Wegge Keller
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Kent Friis
[...]
Jeg skrev om at man måtte lese det man svarte på. Blåe og røde
svar? Hvis man blør når man skriver i virkeligheten på papir så kan
jo svarene bli blåe, og hvis man har blåbær på hendene når man
skriver kan svarene også bli blåe. Men hvordan får man overført
det blåe eller røde man eventuelt har på hendene igjennom skjermen
slik at det en skriver på pc blir blått eller rødt? :o)

Anne Lise Hovdal
Anne Lise Hovdal
2010-07-25 23:48:47 UTC
Post by Kate
Ja, i har nok ret i at gruppen nu er uigenkaldeligt død.
Ja nå er den virkelig helt død. Sonja fikk rett dessverre.

Anne Lise Hovdal
Asbjørn Christensen
2010-08-18 15:34:36 UTC
Mon, 26 Jul 2010 01:48:47 +0200, skrev Anne Lise Hovdal følgende
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Kate
Ja, i har nok ret i at gruppen nu er uigenkaldeligt død.
Ja nå er den virkelig helt død. Sonja fikk rett dessverre.
Naaaa, lidt spjætter den da endnu. :-)
--
M.m.m.h
Asbjørn
- Douglas Adams
Kate
2010-08-19 09:09:32 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Kate
Ja, i har nok ret i at gruppen nu er uigenkaldeligt død.
Ja nå er den virkelig helt død. Sonja fikk rett dessverre.
Naaaa, lidt spjætter den da endnu. :-)
Meget lidt ;-)
--
Kate

gerne ældre.
Asbjørn Christensen
2010-09-14 16:59:44 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Kate
Ja, i har nok ret i at gruppen nu er uigenkaldeligt død.
Ja nå er den virkelig helt død. Sonja fikk rett dessverre.
Naaaa, lidt spjætter den da endnu. :-)
Meget lidt ;-)
Lidt har vel også ret. :-)
--
M.m.m.h
Asbjørn
- Uffe Vestergaard Pedersen, Sognepræst.
Kent Friis
2010-09-14 17:13:33 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Kate
[...]
Men Bamser har aldrig ret :-þ

Mvh
Kent
"The Brothers are History"
Anne Lise Hovdal
2010-09-16 19:35:30 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Kate
[...]
I dette tilfellet så har han nok litt rett, for vi er jo en 3-4 her nå.
Kanskje kommer det noen sjattere tilbake nå når det går mot
vinter og mørketid, og det ikke er så mye annet å finne på utenom
pc-bruk. Selv har jeg blant annet plukket noe bær, og laget syltetøy
i august og september, og noe bær har jeg kjøpt og syltet også. Det
vil si jeg har rørt bæra med fortykningsmiddel og sukker. Så har det
blitt fordelt i små kopper, så jeg kan ta opp fra fryseskapet etterhvert
utover høst og vinter.

Anne Lise Hovdal
Asbjørn Christensen
2010-10-01 21:47:11 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Kate
[...]
Ja da. :-)
--
M.m.m.h
Asbjørn
- Douglas Adams
Anne Lise Hovdal
2010-08-20 00:25:12 UTC
"Asbjørn Christensen"
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Kate
Ja, i har nok ret i at gruppen nu er uigenkaldeligt død.
Ja nå er den virkelig helt død. Sonja fikk rett dessverre.
Naaaa, lidt spjætter den da endnu. :-)
Bedre sent enn aldri sier vi her, og du svarte 23 dager etter at
jeg skrev og enda lengre etter at Kate skrev.

Anne Lise Hovdal
Kate
2010-08-22 19:12:50 UTC
"Asbjørn Christensen"
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Kate
[...]
Ja, der er langt imellem spjættene.
--
Kate

gerne ældre.
Anne Lise Hovdal
2010-08-24 10:54:38 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
Ja spjættene her inne nå for tiden er svært så sjeldne. Nå skal jeg
snart ut i solen, og det er meldt fint vær med sol i dag. Solen har
også kommet ser jeg. Så det blir nok å sitte ut med bok i dag,
mens jeg er på sykkeltur. Mulig jeg tar middag på kafe i byen
først. Jeg har jo middagskort på en kafe der, så jeg får bare
påskrevet dato på kortet. Det koster 800 kroner for 10 middager.
Får jo da saft eller vann å drikke til, og en kan ta kaffe etterpå.
Ellers kanskje spiser bakt potet til uterestaurant. Da blir det jo
litt dyrere da(95 kroner).

Anne Lise Hovdal
Anne Lise Hovdal
2010-08-24 11:39:03 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Ellers kanskje spiser bakt potet til uterestaurant.
Her gikk det visst litt fort når jeg skrev, og det ble en merkelig
bruk av det norske språk. Det skulle stå: Eller kanskje spiser
jeg bakt potet på uterestaurant.

Bakt potet er en egen rett, og man får den med f.eks. biffkjøtt,
eller baconskiver. Da er det også salat til, og oppi poteten er
det kryddersmør. Nam nam som vi sier her når noe smaker
godt.

Anne Lise Hovdal
Kate
2010-08-24 22:35:21 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
Bagt kartoffel smager godt, det kan jeg godt li'.
Her blev det til indendørs sysler, igen idag. Det regnede det meste af
dsgen og når det ikke regnede så stormede det eller begge dele. Så
meget at begge kattene har været inde det meste af dagen. Heldigvis
klarede det noget op først på aftenen så jeg kørte en tur ud og gik på
loppemarked, et sted som kun har åbent tirsdag aften et par timer. Jeg
har ikke været der før så jeg blev ganske overrasket over hvor mange
mennesker der var sådan en helt almindelig tirsdag aften. Jeg endte med
at købe en vase, den fik jeg for 15 kr. så det var fint :-) og så kunne
jeg lige nå ned og handle bagefter. Så dagen gik med at flytte nogle
ting rundt, gøre lidt rent, nusse katte og gå på loppemarked. Det vel
meget fin afslapning når man har ferie, hehe.
--
Kate

gerne ældre.
Anne Lise Hovdal
2010-08-27 20:38:44 UTC
Post by Kate
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
Ja det er godt, men det ble ikke til at jeg kjøpte bakt potet den
dagen. Det var litt for kaldt til å spise på uterestaurant, og derfor
spiste jeg istedet middag på den kafeen hvor jeg har middagskort.
Post by Kate
Her blev det til indendørs sysler, igen idag. Det regnede det meste af
dsgen og når det ikke regnede så stormede det eller begge dele.
Her var det mye regn tidligere i sommer, men vi har hatt ganske
bra vær i det siste. Det vil si det har regnet lite eller ingenting,
og noen dager har det vært sol. Et par dager i forrige uke var
det vel over 20 grader. Nå har det vel vært ca 13-14 grader.
Jeg har vært på noen lange sykkelturer, og når det er temperatur
ute til det tar jeg med bok og sitter på forskjellige steder. Det
kan være på benker i park, eller ute i naturen. Det går an å sitte
ute med bok når det er 13-14 grader, men blir det kaldere så
er sykkelturen uten boklesing. Hadde jo håpet å få noen slike
dager til før høsten(efteråret hos dere) setter inn for fullt.

Anne Lise Hovdal
Kate
2010-08-27 21:38:23 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Kate
[...]
Laver du aldrig mad selv? Jeg tænker at det da må være dyrt at spise
ude så ofte. Ja, nu bor jeg i et område hvor man kan få burgere og
pizzaer eller ingenting, og i mit område smager fastfood yuck...dvs,
det er bare fedt og intet andet.
Der hvor jeg boede tidligere kunne jeg godt finde på at hente en pizza,
men det er jeg helt stoppet med her, for det er bare ækelt.

Jeg boede i kort tid et sted hvor en thai restaurant havde take away og
det smagte godt. Desværre kunne jeg ikke bo der pga trafikken, det var
derfor jeg flyttede på landet, ellers kunne jeg nok godt have hente mad
hos thaien lidt for ofte ;-)
--
Kate

gerne ældre.
Anne Lise Hovdal
2010-08-28 23:00:11 UTC
Post by Kate
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Kate
[...]
Laver du aldrig mad selv?
Jo det gjør jeg ca 1-2 ganger pr. uke
Post by Kate
Jeg tænker at det da må være dyrt at spise ude så ofte.
Nå bruker jeg ikke penger på så mye annet heller da, og det kommer
jo an på hva man prioriterer å bruke pengene til. Jeg er aldri på kino,
og det er svært sjelden jeg tar en fest(dans, alkohol osv). Er ikke med
på noe om kveldene, bortsett fra et slektshistorielag med møter en
gang pr. måned som koster10 kroner hver gang. Nå er jo jeg alene
og uføretrygdet, og har kanskje derfor større behov enn mange til å
treffe folk utenfor hjemmet. Vi er jo en fast gjeng som pleier å treffes
på den kafeen jeg spiser mest på. Det blir heller ikke så dyrt når jeg
kjøper middagskort, med 10 middager for hvert kort. Det blir 80
kroner pr. middag da, men det koster jo noen penger å kjøpe inn
til å lage middag også. Og en bruker jo også da strøm som koster
penger.

Post by Kate
[...]
Jeg pleier ikke å hente pizza, og hvis jeg skal ha det spiser jeg
det heller på stedet hvor jeg kjøper den. Det er det sjelden
jeg gjør.

Anne Lise Hovdal
Kate
2010-09-04 12:12:47 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Kate
Jeg tænker at det da må være dyrt at spise ude så ofte.
Nå bruker jeg ikke penger på så mye annet heller da, og det kommer
jo an på hva man prioriterer å bruke pengene til. Jeg er aldri på kino,
Det er rigtigt, vi må alle prioritere vores både tid og penge. Nu har
jeg jo så prioriteret en bil fremfor så meget andet. Bilen er måske nok
lidt over mit budget, men det var den jeg ville ha' og så må jeg jo
sætte forbruget af andre ting lidt ned :-)
--
Kate

gerne ældre.
Anne Lise Hovdal
2010-09-07 11:14:28 UTC
Post by Kate
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Kate
[...]
Jeg hadde sikkert priortert annerledes jeg også hvis jeg hadde hatt
ektemann og barn. Da hadde jeg vel ikke hverken hatt tid eller råd
til å spise ute så mye som jeg gjør nå Da hadde jeg sikkert prioriert
en god bil fremfor å spise ute, og sikkert også mye annet fremfor å
spise ute. Mye hadde sikkert vært annerledes da.

Anne Lise Hovdal
Kate
2010-09-07 19:58:45 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Mye hadde sikkert vært annerledes da.
Jeg bor også alene og skal ikke tage hensyn ;-) Det med bil er nu en
nyere ting for mig. Før, da jeg boede i nærheden af mit arbejde skulle
en bil bare kunne køre. Og kunne den en dag eller 2 ikke køre, så havde
jeg ikke længere end at jeg bare tog toget. Nu har jeg jo gjort mig
afhængig af en bil og vil faktisk gerne have lidt luksus på vejen.
Skulle jeg skifte job til noget tættere på eller flytte ind mod mit job
igen, ville jeg sikkert vælge den dyre bil fra igen og købe en ældre
billig en og bruge pengene på sjov og spas :-D
--
Kate

gerne ældre.
Asbjørn Christensen
2010-09-14 17:00:17 UTC
"Asbjørn Christensen"
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Kate
[...]
Hvilket jo bare viser rigtigheden i det udtryk. :-)
--
M.m.m.h
Asbjørn
- Douglas Adams
Anne Lise Hovdal
2010-09-16 19:38:30 UTC
"Asbjørn Christensen"
Post by Anne Lise Hovdal
Bedre sent enn aldri sier vi her, og du svarte 23 dager etter at
jeg skrev og enda lengre etter at Kate skrev.
Hvilket jo bare viser rigtigheden i det udtryk. :-)
Ja, og denne gangen svarte du hele 25 dager etter på noe jeg skrev
den 20.08. Jeg svarer jo bare 2 dag er etter at du skrev, så der
slår jeg deg langt ned i støvlene som vi sier her. :o)

Anne Lise Hovdal
Kate
2010-09-18 13:09:31 UTC
"Asbjørn Christensen"
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
Forestiller mig at det tilsvarer vores udtryk, "at slå med flere
længder" :-)
--
Kate

gerne ældre.
Asbjørn Christensen
2010-10-01 21:48:01 UTC
"Asbjørn Christensen"
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
Det har sikker noget at gøre med at jeg sjældent går i støvler...
:-)
- Douglas Adams
Anne Lise Hovdal
2010-10-02 13:26:34 UTC
"Asbjørn Christensen"
<spam-is-***@all-welcome-at-sjatten-snabela-cutebear.dk> skrev i melding news:4ca65710$0$50450$***@news.sunsite.dk...
udtryk. :-)
Post by Anne Lise Hovdal
[...]
Ja kanskje det, men denne gangen svarte du bare 16 dager etter at
jeg skrev, så det går fremover dette her. Fra spøk til alvor så er det
ikke mange som går med støvler nå for tiden, men jeg har et par som
jeg av og til bruker når hvis jeg er ute og sykler når det regner mye.
Jeg tror nesten at jeg er den eneste med støvler i denne byen.

Skal ellers til venninne på bursdag, og det gleder jeg meg veldig til.
Vi har kjent hverandre i ca 10-11 år og har møttes veldig ofte på
kafe, men det er første gangen jeg er hjemme hos henne. Hun har
jo familie å ta seg av så det er nok derfor det har blitt slik.

Anne Lise Hovdal