Mousel - 'sjove' regler
Martin Christiansen
2003-10-20 09:19:53 UTC
Hej, alle.

Mousel er jo et spil, der - ligesom whist - sikkert har en masse lokale
varianter.

Hermed prøver jeg at finde ud af, hvilke lokale regler, folk egentlig
spiller efter (søger inspiration).

Eksempler:

1) "Hvis én åbner, så skal baghånden gå med, hvis ingen af de andre vil"
2) "Tvungen baghånd (se regel 1) må bytte blandt 5 kort (ligesom når man
flækker)"
3) "Hvis én har trumf til bunds, skal han fløjte"
4) "Hvis man ikke kan bekende, så *skal* man smide en trumf - også selv om
man ikke herved stikker over"

Jeg søger også oplysninger om betalingsregler (f.eks. loft, konkrete beløb
for at være med/passe/købe kort osv).

Anyone?
Norma Granild
2003-10-22 06:27:15 UTC
On Mon, 20 Oct 2003 11:19:53 +0200, Martin Christiansen wrote in dk.snak
Post by Martin Christiansen
Hej, alle.
Hej igen, Martin.
Post by Martin Christiansen
Mousel er jo et spil, der - ligesom whist - sikkert har en masse lokale
varianter.
Desværre - det eneste jeg kender til det spil er navnet, såe..
og det lader til at det gælder resten af sjatten også.
Men du er naturligvis rigtig meget velkommen til at gå i dialog med os i
de andre tråde her. Som du vist ved er trådnavnet ingen hindring for
hvad som helst.
[...]
--
I dag er det Rødsoks fødselsdag, hurra, hurra, hurraaa..

Kærlige hilsner

Norma
Kristian Asmussen
2003-10-22 16:20:10 UTC
[...]
Det eneste jeg kender til spillet er at jeg har spillet det for et par år,
men det er helt sjovt.;-D

Hilsen Kristian Asmussen
Thomas Strandtoft
2003-10-23 05:22:05 UTC
Post by Kristian Asmussen
Det eneste jeg kender til spillet er at jeg har spillet det for et par år,
men det er helt sjovt.;-D
Jeg har også spillet det for år tilbage, men jeg kan ikke længere
huske reglerne.. Jeg kan dog huske at hvis man spiller uden loft
kan det lynhurtigt gå rigtigt galt. Vi var fire der spillede om
noget så harmløst som tændstikker. Vi startede hver med en lille
æske, men inden der var gået en time skyldte Jeppe sin storesøster
to husholdningsæsker.. :-)
--
Hygge..
Thomas

Norma Granild
2003-10-25 09:01:48 UTC
Post by Kristian Asmussen
Post by Martin Christiansen
Anyone?
Det eneste jeg kender til spillet er at jeg har spillet det for et par år,
men det er helt sjovt.;-D
Måske Alma har nogle tips? *S*
--
I dag er det Almas fødselsdag, hurra, hurra, hurraaa..

Kærlige hilsner

Norma
Alma Egeskov
2003-10-25 09:30:07 UTC
Norma Granild skrev:

[Mausel]
Post by Norma Granild
Post by Kristian Asmussen
Det eneste jeg kender til spillet er at jeg har spillet det for et par år,
men det er helt sjovt.;-D
Måske Alma har nogle tips? *S*
Nej, desværre. Jeg kan ikke huske regler, selvom jeg i mine unge
dage spillede både Mausel og Poker - bare rolig - Poker blev
spillet i familien.
Jeg tror, jeg vænnede min lillebror af med at spille Poker. Jeg
vandt 50 kr.(det var mange penge i 1960erne) fra ham en søndag
eftermiddag.
Han var så forhippet på at spille det og jeg havde aldrig spillet
det før, så det var begynderheld, at jeg vandt.
De sidste år har det været Bridge, jeg har interesseret mig for
samt en gang Hjerterfri en gang i mellem.
Post by Norma Granild
I dag er det Almas fødselsdag, hurra, hurra, hurraaa..
Tusind tak. Jeg syntes nok, der var et eller andet, da jeg slog
gluggerne op i dag. :-)
--
Hilsen Alma

Diktatorsekretær med udvidet prokura.
Asbjørn Christensen
2003-10-25 12:30:42 UTC
(klip)
Post by Alma Egeskov
Post by Norma Granild
I dag er det Almas fødselsdag, hurra, hurra, hurraaa..
Tusind tak. Jeg syntes nok, der var et eller andet, da jeg slog
gluggerne op i dag. :-)
Så skal der da så sandelig også lyde et tillykke herfra:
TILLYKKE!!! :-)
--
m.m.m.h
Asbjørn

Alternativ mærkning af cigaretpakker:
Rygning nedsætter risikoen for at droppe smøgerne.
Alma Egeskov

unknown
2003-10-25 15:36:02 UTC
On Sat, 25 Oct 2003 14:30:42 +0200, Asbjørn Christensen
Post by Alma Egeskov
Post by Norma Granild
I dag er det Almas fødselsdag, hurra, hurra, hurraaa..
Tusind tak. Jeg syntes nok, der var et eller andet, da jeg slog
gluggerne op i dag. :-)
TILLYKKE!!! :-)
Hmmm... Hvor er fødselsdagstråden og ikke mindst kagen og ballonerne?
Når nu Sonja ikke har sørget for det, så burde Norma vel være trådt
til, ikk'?

Anyway, mange gange tillykke, søde Alma!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk
Alma Egeskov
2003-10-25 17:21:06 UTC
Post by unknown
Post by Asbjørn Christensen
TILLYKKE!!! :-)
Hmmm... Hvor er fødselsdagstråden og ikke mindst kagen og ballonerne?
Leyna, det gør ikke noget. Jeg kan slet ikke tåle lagkage. ;o)
Post by unknown
Anyway, mange gange tillykke, søde Alma!
Takker. :-)

unknown
2003-10-25 23:11:47 UTC
Post by Alma Egeskov
Post by unknown
Post by Asbjørn Christensen
TILLYKKE!!! :-)
Hmmm... Hvor er fødselsdagstråden og ikke mindst kagen og ballonerne?
Leyna, det gør ikke noget. Jeg kan slet ikke tåle lagkage. ;o)
Det gør ingenting. Den skal vi nok hjælpe dig af med! ;o)
--
Leyna
http://www.big-girls.dk
Alma Egeskov
2003-10-26 10:34:35 UTC
Post by unknown
Post by Alma Egeskov
Post by unknown
Hmmm... Hvor er fødselsdagstråden og ikke mindst kagen og ballonerne?
Leyna, det gør ikke noget. Jeg kan slet ikke tåle lagkage. ;o)
Det gør ingenting. Den skal vi nok hjælpe dig af med! ;o)
Godt så. Spis løs. :-)

unknown
2003-10-26 12:44:56 UTC
Post by Alma Egeskov
Post by unknown
Post by Alma Egeskov
Post by unknown
[...]
Tror jeg lader de andre om det, for der er vist flødeskum på.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk
Alma Egeskov
2003-10-26 13:00:58 UTC
Post by unknown
Post by Alma Egeskov
Post by unknown
Post by Alma Egeskov
Leyna, det gør ikke noget. Jeg kan slet ikke tåle lagkage. ;o)
Det gør ingenting. Den skal vi nok hjælpe dig af med! ;o)
Godt så. Spis løs. :-)
Tror jeg lader de andre om det, for der er vist flødeskum på.
Nå. Nå. Hva' er den af? Var det ikke dig, der gerne villle have
kage på bordet?

For resten - hvordan har vores køleskab det? :-)

unknown
2003-10-27 05:30:31 UTC
Post by Alma Egeskov
Post by unknown
Tror jeg lader de andre om det, for der er vist flødeskum på.
Nå. Nå. Hva' er den af? Var det ikke dig, der gerne villle have
kage på bordet?
Vil altid gerne ha' kage, men ikke noget med flødeskum, for det kan
jeg altså ikke fordrage. :o)
Post by Alma Egeskov
For resten - hvordan har vores køleskab det? :-)
Æeh... Var det en hentydning om at Sonja burde åbne baren? :o)
--
Leyna
http://www.big-girls.dk
Alma Egeskov
2003-10-28 11:12:57 UTC
Post by unknown
Post by Alma Egeskov
For resten - hvordan har vores køleskab det? :-)
Æeh... Var det en hentydning om at Sonja burde åbne baren? :o)
Joeh, det ville da være rart, så man kan få noget at varme sig
på. :-)

x Vuf x
2003-10-28 23:52:25 UTC
Post by Alma Egeskov
Post by unknown
Post by Alma Egeskov
For resten - hvordan har vores køleskab det? :-)
Æeh... Var det en hentydning om at Sonja burde åbne baren? :o)
Joeh, det ville da være rart, så man kan få noget at varme sig
på. :-)
_
_ |-| _ _ _
|-| |~| |-| |-| |-|
|:| |:| |:| |:| |:|
.'.'. .'.'. .'.'. .'.'. .'.'.
/_____\ / \ / \ / \ / \ ( ( ( (
|_____| |_____| |_____| |_____| | VIT | | | | | |_|
\_____/ \_____/ \_____/ \_____/ \_____/ \_____/ `-------´

_ (-) (-) (-) (-)
|-| _____ (-) |_| |_| |_| |_|
|:| j_____j | | / T \ / \ / A \ / R \
.'.'. /_____/_\ / \ | U | | H | _____ | L | | e |
/ \ | J | | | C | | B | | O | / \ | B | | d |
|_____| | U | | | O | | O | | F | |FAXE | | A | | E |
| | | I | | | L | | R | | | | FAD | | N | | r |
| ROM | | C | | | A | | G | | | | | | I | | i |
|_____| | E | | |_._| |_._| |_._| |_____| |_._| |_c_|
\_____/
--
Mvh Sonja sonpet@***pc.dk http://www.sonpet.dk

Uden humor er livet som en bil uden affjedring;
enhver ujævnhed føles smertelig.
-
Alma Egeskov
2003-10-29 20:32:15 UTC
Post by x Vuf x
|_____| |_____| |_____| |_____| | VIT | | | | | |_|
\_____/ \_____/ \_____/ \_____/ \_____/ \_____/ `-------´
_ (-) (-) (-) (-)
|-| _____ (-) |_| |_| |_| |_|
|:| j_____j | | / T \ / \ / A \ / R \
.'.'. /_____/_\ / \ | U | | H | _____ | L | | e |
/ \ | J | | | C | | B | | O | / \ | B | | d |
|_____| | U | | | O | | O | | F | |FAXE | | A | | E |
| | | I | | | L | | R | | | | FAD | | N | | r |
| ROM | | C | | | A | | G | | | | | | I | | i |
|_____| | E | | |_._| |_._| |_._| |_____| |_._| |_c_|
\_____/
Ih, hvilken flot gestus. Jeg snupper en vodka med juice. ;o)

x Vuf x
2003-10-29 23:33:32 UTC
Post by Alma Egeskov
Post by x Vuf x
_
_ |-| _ _ _
|-| |~| |-| |-| |-|
|:| |:| |:| |:| |:|
.'.'. .'.'. .'.'. .'.'. .'.'.
/_____\ / \ / \ / \ / \ ( ( ( (
|_____| |_____| |_____| |_____| | VIT | | | | | |_|
\_____/ \_____/ \_____/ \_____/ \_____/ \_____/ `-------´
_ (-) (-) (-) (-)
|-| _____ (-) |_| |_| |_| |_|
|:| j_____j | | / T \ / \ / A \ / R \
.'.'. /_____/_\ / \ | U | | H | _____ | L | | e |
/ \ | J | | | C | | B | | O | / \ | B | | d |
|_____| | U | | | O | | O | | F | |FAXE | | A | | E |
| | | I | | | L | | R | | | | FAD | | N | | r |
| ROM | | C | | | A | | G | | | | | | I | | i |
|_____| | E | | |_._| |_._| |_._| |_____| |_._| |_c_|
\_____/
Ih, hvilken flot gestus. Jeg snupper en vodka med juice. ;o)
Snup du bare...Der er mere, hvor det kommer fra. ;-D

-
Anne Lise Hovdal
2003-10-30 02:15:44 UTC
Post by x Vuf x
Post by Alma Egeskov
Post by x Vuf x
_
_ |-| _ _ _
|-| |~| |-| |-| |-|
Post by Alma Egeskov
Post by x Vuf x
|_____| |_____| |_____| |_____| | VIT | | | | | |_|
> [...]
\_____/ \_____/ \_____/ \_____/ \_____/ \_____/ `-------Ž
_ (-) (-) (-) (-)
Ih, hvilken flot gestus. Jeg snupper en vodka med juice. ;o)
Snup du bare...Der er mere, hvor det kommer fra. ;-D
Jeg tok litt vin jeg.;-)

Anne Lise Hovdal
x Vuf x
2003-10-30 14:25:58 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Post by x Vuf x
Post by Alma Egeskov
Ih, hvilken flot gestus. Jeg snupper en vodka med juice. ;o)
Snup du bare...Der er mere, hvor det kommer fra. ;-D
Jeg tok litt vin jeg.;-)
Ja og du åd flaskerne med, så jeg... ;-D

-
Anne Lise Hovdal
2003-10-31 02:24:38 UTC
Post by x Vuf x
Post by Anne Lise Hovdal
Jeg tok litt vin jeg.;-)
Ja og du åd flaskerne med, så jeg... ;-D
Nei flaskene har jeg her. *Gi flaskene tilbake til Sonja*.:-)

Anne Lise Hovdal
x Vuf x
2003-10-31 19:08:28 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Post by x Vuf x
Ja og du åd flaskerne med, så jeg... ;-D
Nei flaskene har jeg her. *Gi flaskene tilbake til Sonja*.:-)
Æv...Nu troede jeg lige, jeg var af med dem...

-
Anne Lise Hovdal
2003-10-31 23:50:44 UTC
Post by x Vuf x
Post by Anne Lise Hovdal
Post by x Vuf x
Ja og du åd flaskerne med, så jeg... ;-D
Nei flaskene har jeg her. *Gi flaskene tilbake til Sonja*.:-)
Æv...Nu troede jeg lige, jeg var af med dem...
Du kan jo bare fylle dem opp med vin, og sende dem
hit igjen.;-)

Anne Lise hovdal
x Vuf x
2003-11-01 13:57:37 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Post by x Vuf x
Post by Anne Lise Hovdal
Nei flaskene har jeg her. *Gi flaskene tilbake til Sonja*.:-)
Æv...Nu troede jeg lige, jeg var af med dem...
Du kan jo bare fylle dem opp med vin, og sende dem
hit igjen.;-)
Naaa...Det er da vist kun specielle firmaer, der må dét...

-
Alma Egeskov
2003-10-31 11:12:42 UTC
Post by x Vuf x
Post by Alma Egeskov
Ih, hvilken flot gestus. Jeg snupper en vodka med juice. ;o)
Snup du bare...Der er mere, hvor det kommer fra. ;-D
Pas nu på, at vi ikke ruinerer dig. ;o)

x Vuf x
2003-10-31 18:28:17 UTC
Post by Alma Egeskov
Post by x Vuf x
Post by Alma Egeskov
Ih, hvilken flot gestus. Jeg snupper en vodka med juice. ;o)
Snup du bare...Der er mere, hvor det kommer fra. ;-D
Pas nu på, at vi ikke ruinerer dig. ;o)
Naaa der skal sgi mere til! ;-)

-
Alma Egeskov
2003-11-01 10:08:38 UTC
Post by x Vuf x
Post by Alma Egeskov
Post by x Vuf x
Post by Alma Egeskov
Ih, hvilken flot gestus. Jeg snupper en vodka med juice. ;o)
Snup du bare...Der er mere, hvor det kommer fra. ;-D
Pas nu på, at vi ikke ruinerer dig. ;o)
Naaa der skal sgi mere til! ;-)
Ja, på det område, har du det som Joakim von And, ik'? ;-)

x Vuf x
2003-11-01 13:58:41 UTC
Post by Alma Egeskov
Post by x Vuf x
Post by Alma Egeskov
Pas nu på, at vi ikke ruinerer dig. ;o)
Naaa der skal sgi mere til! ;-)
Ja, på det område, har du det som Joakim von And, ik'? ;-)
Nemlig. Og til daglig har jeg det som Rockefeller...
Jeg rokker med ørene og så fælder jeg... ;-D

-
Alma Egeskov
2003-11-05 20:52:04 UTC
Post by x Vuf x
Post by Alma Egeskov
Post by x Vuf x
Post by Alma Egeskov
[...]
Du har rigtig taget ved lære af dine hunde - de fælder vel også?
;o)

x Vuf x
2003-11-05 23:26:02 UTC
Post by Alma Egeskov
Post by x Vuf x
Post by Alma Egeskov
[...]
Hannerne fælder næsten ikke, og pigerne fælder AL pelsen,
når de går til løbetid. :-)
--
Mvh Sonja P. sonpet@***pc.dk http://www.sonpet.dk

Et parforhold er bedre end et par forhold!
Alma Egeskov
2003-11-06 21:24:56 UTC
Post by x Vuf x
Post by Alma Egeskov
Du har rigtig taget ved lære af dine hunde -
de fælder vel også? ;o)
Hannerne fælder næsten ikke, og pigerne fælder AL pelsen,
når de går til løbetid. :-)
Nåååå, ser man det. Der er vel ikke nogle hunde, der bruger
paryk, for så er du da leveringsdygtig i de perioder. ;o)

x Vuf x
2003-11-06 23:27:34 UTC
Post by Alma Egeskov
Post by x Vuf x
Hannerne fælder næsten ikke, og pigerne fælder AL pelsen,
når de går til løbetid. :-)
Nåååå, ser man det. Der er vel ikke nogle hunde, der bruger
paryk, for så er du da leveringsdygtig i de perioder. ;o)
Hihihi...Næ men jeg kender en opdrætter, der spinder garn af
hunde- og kattehår og strikker trøjer og lignende af garnet. :-)

unknown
2003-11-06 23:46:47 UTC
Post by x Vuf x
Post by Alma Egeskov
Post by x Vuf x
[...]
Wauv, så kan jeg gå med Vaks på! ;o)
Hov, det gør jeg vel egentlig allerede... Hans pels hænger ved alting,
og forleden dag var et enkelt af hans hår trængt op i foden på mig.
Sådan et enkelt hår kan altså stikke meget...!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk
x Vuf x
2003-11-06 23:55:18 UTC
Post by unknown
Post by x Vuf x
[...]
Det var et kort hår ik'? Se den slags sker jo ikke med
mine vovser's halvlange silkebløde hår!

unknown
2003-11-07 07:55:43 UTC
Post by x Vuf x
Post by unknown
[...]
Joeh det var et forholdsvis kort hår, men det kan osse ske med de
lange, skulle jeg hilse at sige. Og det har intet at gøre med om
pelsen er strid eller blød, lang eller kort. Min mor havde en
langhåret gravhund, og han havde altså osse silkepels. Hun måtte til
lægen og have "opereret" et af hans lange hår ud af foden. Det havde
arbejdet sig helt indenfor og havde snoet sig pænt sammen i en ring.
Ingen havde nogen anelse om hvad i alverden det var, før lægen havde
skåret hul og trukket det ud. Hår er noget underligt noget! :o)
--
Leyna
http://www.big-girls.dk
x Vuf x
2003-11-07 21:22:13 UTC
Post by unknown
[...]
Ja det må man sige... <gyyys>

Alma Egeskov
2003-11-07 12:32:14 UTC
Post by x Vuf x
Post by Alma Egeskov
[...]
Jeg synes nok, jeg var på sporet af noget. *GGG*

Norma Granild
2003-11-07 14:31:27 UTC
On Fri, 07 Nov 2003 13:32:14 +0100, Alma Egeskov wrote in dk.snak
Post by Alma Egeskov
Sporhu^H^HAlma, dekketiv? ;o)
--
Smoker's Greetings!
NLG

Smokers, Antisportsfans and Fats are ruling!
Alma Egeskov
2003-11-07 14:45:11 UTC
Post by Norma Granild
Post by Alma Egeskov
Post by x Vuf x
Hihihi...Næ men jeg kender en opdrætter, der spinder garn af
hunde- og kattehår og strikker trøjer og lignende af garnet. :-)
Jeg synes nok, jeg var på sporet af noget. *GGG*
Sporhu^H^HAlma, dekketiv? ;o)
Dikke..dikke Norma. Det havde du ikke regnet med, jeg kunne,
hva'? ;-)

Norma Granild
2003-11-08 07:15:05 UTC
On Fri, 07 Nov 2003 15:45:11 +0100, Alma Egeskov wrote in dk.snak
Post by Alma Egeskov
Post by Norma Granild
Post by Alma Egeskov
Jeg synes nok, jeg var på sporet af noget. *GGG*
Sporhu^H^HAlma, dekketiv? ;o)
Dikke..dikke Norma. Det havde du ikke regnet med, jeg kunne,
hva'? ;-)
lol - njooh; du er jo da en værre sporlopmager.*BTF*

Alma Egeskov
2003-11-08 15:34:24 UTC
Post by Alma Egeskov
Post by Norma Granild
Post by Alma Egeskov
[...]
Nå det var da dejligt at høre. Jeg synes ikke, der er mange
spilopper i mig, så er det da godt, at der er sporlopper. :-)

x Vuf x
2003-11-08 23:36:19 UTC
Post by Alma Egeskov
Post by Norma Granild
lol - njooh; du er jo da en værre sporlopmager.*BTF*
Nå det var da dejligt at høre. Jeg synes ikke, der er mange
spilopper i mig, så er det da godt, at der er sporlopper. :-)
Så længe de ikke bider ligesom kattelopper, så går det nu nok! ;-)

Thomas Strandtoft
2003-11-08 12:47:40 UTC
Post by x Vuf x
Hihihi...Næ men jeg kender en opdrætter, der spinder garn af
hunde- og kattehår og strikker trøjer og lignende af garnet. :-)
En oplagt hadegave til enhver allergiker.. :-)
--
Hygge..
Thomas

x Vuf x
2003-11-08 13:59:21 UTC
KLIP...Trøjer og lignende af hunde- og kattehår.
Post by Thomas Strandtoft
En oplagt hadegave til enhver allergiker.. :-)
Eller...:"Skat, hvorfor nyser du så'n hver gang vi mødes?
Jeg har jo ladet hundene blive hjemme!"

Alma Egeskov
2003-11-08 15:35:54 UTC
Post by Thomas Strandtoft
En oplagt hadegave til enhver allergiker.. :-)
Eller...:"Skat, hvorfor nyser du så'n hver gang vi mødes?
Jeg har jo ladet hundene blive hjemme!"
*LOL* Den var rigtig god.

x Vuf x
2003-11-08 23:36:59 UTC
Post by Alma Egeskov
Post by x Vuf x
Post by Thomas Strandtoft
En oplagt hadegave til enhver allergiker.. :-)
Eller...:"Skat, hvorfor nyser du så'n hver gang vi mødes?
Jeg har jo ladet hundene blive hjemme!"
*LOL* Den var rigtig god.
Den er rigtig ond! ;-D

Anne Lise Hovdal
2003-11-06 11:52:51 UTC
Post by Alma Egeskov
Post by x Vuf x
Nemlig. Og til daglig har jeg det som Rockefeller...
Jeg rokker med ørene og så fælder jeg... ;-D
Du har rigtig taget ved lære af dine hunde - de fælder vel også?
;o)
Nå fikk jeg meg en god latter her.

Anne Lise Hovdal
x Vuf x
2003-11-06 23:28:27 UTC
Post by Anne Lise Hovdal
Post by Alma Egeskov
Post by x Vuf x
Nemlig. Og til daglig har jeg det som Rockefeller...
Jeg rokker med ørene og så fælder jeg... ;-D
Du har rigtig taget ved lære af dine hunde -
de fælder vel også? ;o)
Nå fikk jeg meg en god latter her.
Så er jeg tilfreds. :-)

Rander
2003-10-30 02:46:16 UTC
Wed, 29 Oct 2003 21:32:15 +0100 brugte Alma Egeskov 37 linier på at
Post by Alma Egeskov
Post by x Vuf x
_
_ |-| _ _ _
|-| |~| |-| |-| |-|
|:| |:| |:| |:| |:|
.'.'. .'.'. .'.'. .'.'. .'.'.
/_____\ / \ / \ / \ / \ ( ( ( (
|_____| |_____| |_____| |_____| | VIT | | | | | |_|
\_____/ \_____/ \_____/ \_____/ \_____/ \_____/ `-------´
_ (-) (-) (-) (-)
|-| _____ (-) |_| |_| |_| |_|
|:| j_____j | | / T \ / \ / A \ / R \
.'.'. /_____/_\ / \ | U | | H | _____ | L | | e |
/ \ | J | | | C | | B | | O | / \ | B | | d |
|_____| | U | | | O | | O | | F | |FAXE | | A | | E |
| | | I | | | L | | R | | | | FAD | | N | | r |
| ROM | | C | | | A | | G | | | | | | I | | i |
|_____| | E | | |_._| |_._| |_._| |_____| |_._| |_c_|
\_____/
Ih, hvilken flot gestus. Jeg snupper en vodka med juice. ;o)
Manner, du har god smag! SKÅÅÅÅÅL! :-)
--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Utroskab betyder, at man har en anden brudekjole på
end den rigtige. (Regitze, 7 år)
x Vuf x

-
unknown
2003-10-27 05:30:51 UTC
Post by x Vuf x
Post by unknown
Post by Alma Egeskov
Godt så. Spis løs. :-)
Tror jeg lader de andre om det, for der er vist flødeskum på.
OG glasur! ;-D
Så er den da først rigtig vammel!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk
x Vuf x

-
Alma Egeskov
2003-10-28 11:13:45 UTC
Post by x Vuf x
Post by unknown
Post by Alma Egeskov
Godt så. Spis løs. :-)
Tror jeg lader de andre om det, for der er vist flødeskum på.
OG glasur! ;-D
Nah, så skal det i hvert fald være chokoladeglasur. :-)

x Vuf x
2003-10-28 23:53:13 UTC
Post by Alma Egeskov
Post by x Vuf x
Post by unknown
Tror jeg lader de andre om det, for der er vist flødeskum på.
OG glasur! ;-D
Nah, så skal det i hvert fald være chokoladeglasur. :-)
Jamen selvfølgelig da! Det er jo din lagkage! :-D

-
Anne Lise Hovdal
2003-10-29 11:19:44 UTC
Post by x Vuf x
Post by Alma Egeskov
Post by x Vuf x
Post by unknown
Tror jeg lader de andre om det, for der er vist flødeskum på.
OG glasur! ;-D
Nah, så skal det i hvert fald være chokoladeglasur. :-)
Jamen selvfølgelig da! Det er jo din lagkage! :-D
Jeg liker jo best lagkake med krem eller flødeskum som det
skrives her, men kake med mørk sjokoladeglasur er også
godt. Også sjokoladefyllet inni kaken må være mørkt. Skulle
ønske jeg kunne dele med Leyna hvis fyllet og glasuren var
av mørk sjokolade.;-)

Anne Lise Hovdal
Alma Egeskov
2003-10-29 20:33:38 UTC
Post by x Vuf x
Post by Alma Egeskov
Post by x Vuf x
Post by unknown
Tror jeg lader de andre om det, for der er vist flødeskum på.
OG glasur! ;-D
Nah, så skal det i hvert fald være chokoladeglasur. :-)
Jamen selvfølgelig da! Det er jo din lagkage! :-D
Sikke masse arbejde, du har haft i anledning af min fødselsdag.
Tak for det. :-)

x Vuf x
2003-10-29 23:34:20 UTC
Post by Alma Egeskov
Post by x Vuf x
Post by Alma Egeskov
Nah, så skal det i hvert fald være chokoladeglasur. :-)
Jamen selvfølgelig da! Det er jo din lagkage! :-D
Sikke masse arbejde, du har haft i anledning af min fødselsdag.
Tak for det. :-)
Jamen jeg forsøger skam alt for at holde på sjatterne! ;-D

-
Alma Egeskov
2003-10-31 11:13:46 UTC
Post by x Vuf x
Post by Alma Egeskov
Sikke masse arbejde, du har haft i anledning af min fødselsdag.
Tak for det. :-)
Jamen jeg forsøger skam alt for at holde på sjatterne! ;-D
Det lykkes ikke liiige så godt, synes jeg. ;o)

x Vuf x
2003-10-31 19:09:15 UTC
Post by Alma Egeskov
Post by x Vuf x
Post by Alma Egeskov
Sikke masse arbejde, du har haft i anledning af min fødselsdag.
Tak for det. :-)
Jamen jeg forsøger skam alt for at holde på sjatterne! ;-D
Det lykkes ikke liiige så godt, synes jeg. ;o)
Næææ, de er nogle stædige bæster. ;-)

-
Alma Egeskov
2003-11-01 10:10:21 UTC
Post by x Vuf x
Post by Alma Egeskov
Post by x Vuf x
Jamen jeg forsøger skam alt for at holde på sjatterne! ;-D
Det lykkes ikke liiige så godt, synes jeg. ;o)
Næææ, de er nogle stædige bæster. ;-)
Ja, hvor er de henne, alle sammen? Det er som bekendt længe
siden, jeg har været med her og jeg synes, der mangler rigtig
mange personer. :-(

x Vuf x
2003-11-01 14:46:31 UTC
Post by Alma Egeskov
Post by x Vuf x
Post by Alma Egeskov
Post by x Vuf x
[...]
Brian har vist ikke tilgang til puter i øjeblikket og busfutten
koncentrerer sig om familien. Sokletten har åbenbart ikke tid
til os, og Nis er i Holland.

-
unknown
2003-11-01 17:37:45 UTC
Post by x Vuf x
Post by Alma Egeskov
Post by x Vuf x
Post by Alma Egeskov
Post by x Vuf x
[...]
Og Anette har travlt med lektier, Heidi ligger i flytterod, Ole har
næsten ikke været her siden han blev arbejdsramt og Mixeren har travlt
med at få sin putte til at køre og med ombygning af huset... Nogen jeg
har overset? :o)
--
Leyna
http://www.big-girls.dk
Alma Egeskov
2003-11-05 20:54:37 UTC
Post by x Vuf x
Post by Alma Egeskov
[...]
Nå sår'n. Det er godt, du kan holde styr på, hvor folk er henne.
:-)

x Vuf x
2003-11-05 23:27:20 UTC
Post by Alma Egeskov
Post by x Vuf x
[...]
Næ, det er Leyna bedre til. Min hukommer er ikke,
hvad den har været. :-)

unknown
2003-11-06 09:14:49 UTC
Post by x Vuf x
Post by Alma Egeskov
Nå sår'n. Det er godt, du kan holde styr på, hvor folk er henne.
:-)
Næ, det er Leyna bedre til. Min hukommer er ikke,
hvad den har været. :-)
HÆ! Jeg er helt elendig til at huske fødselsdage. Jeg kan min nærmeste
families, dvs min mor, far og mine brødre. Kongens fødselsdag gik lige
ind, for han har fødselsdag samme dag som Donny Osmond, men hvornår
Kongnes unger har fødselsdag, der kommer jeg ikke tættere på end
måneden. Det er lidt pinligt, men jeg _kan_ bare ikke få kodet de
datoer ind. :o)
--
Leyna
http://www.big-girls.dk
Anne Lise Hovdal
2003-11-06 11:56:49 UTC
Post by unknown
[...]
Jeg har egentlig motsatt problem, og husker fødseldager
til folk enten jeg ønsker det eller ikke. Jeg husker til og
med bursdagen til alle i klassen på barneskolen, pluss de
som gikk i klassen over og klassen under. Vi var slått
sammen med disse annethvert år, fordi det var en skole
hvor det ikke var så mange elever. Mamma og pappa
pleier å spørre meg når folk har bursdag, og jeg greier
nesten alltid å svare.

Jeg husker også nesten alle telefonnummer til slekt og
venner, men mormors på sykehjemmet greier jeg
merkelig nok ikke å lære enda jeg ringer en del dit.

Anne Lise Hovdal
Alma Egeskov
2003-11-06 21:28:32 UTC
Post by unknown
[...]
Jeg kan mange telefonnumre, men der er et par der er temmelig
vigtige for mig, som jeg simpelthen ikke kan få ind på lystavlen.
:-(

Norma Granild
2003-11-27 15:52:34 UTC
On Thu, 06 Nov 2003 22:28:32 +0100, Alma Egeskov wrote in dk.snak
Post by Alma Egeskov
Post by unknown
[...]
Jamm' så ER du jo fuld af (spil-)numre, du gamle! :o)
( Skidt da med at du fortrænger et par stykkker.. )
--
Kærlige tanker
Norma

Julen er en HØJtid - ikke en ÅRStid!
Alma Egeskov
2003-11-28 10:09:09 UTC
Post by Norma Granild
Post by Alma Egeskov
[...]
Jamen, så siger vi det. Ja, jeg spiller og jeg fortrænger. ;-))

Kent Friis
2003-11-06 21:34:39 UTC
Post by unknown
Post by x Vuf x
Post by Alma Egeskov
[...]
Det er da ellers ikke så svært, alle dem jeg skal huske ligger i
filen .calendar, jeg ved ikke lige hvordan man nemmest gør under
windows, men det kan vel ikke være ret meget mere end dobbelt
så svært :-)

Mvh
Kent
x Vuf x
2003-11-06 23:30:58 UTC
Post by unknown
Post by x Vuf x
[...]
Nu drejede det sig om, hvem der er i sjatten, og hvem der er
fraværende,og ikke om fødselsdage. Dem har jeg kodet ind i min
mobi. Men hvad gavner dét, når jeg så glemmer at kigge på dens
kalender hver dag?! :-D

unknown
2003-11-06 23:47:25 UTC
Post by x Vuf x
[...]
Hihi... Det kender jeg osse kun alt for godt! ;o)
--
Leyna
http://www.big-girls.dk
x Vuf x
2003-11-06 23:56:13 UTC
Post by unknown
Post by x Vuf x
[...]
Tjaaa og skriver jeg det i en kalender, forsvinder den på mystisk vis...

Alma Egeskov
2003-11-06 21:26:50 UTC
Post by x Vuf x
Post by Alma Egeskov
Post by x Vuf x
[...]
Jeg må med beskæmmelse indrømme, at det der med at huske sådan
noget også er blevet noget, der ligger langt væk fra mig. :-)

x Vuf x
2003-11-06 23:32:59 UTC
Post by Alma Egeskov
Post by x Vuf x
Næ, det er Leyna bedre til. Min hukommer er ikke,
hvad den har været. :-)
Jeg må med beskæmmelse indrømme, at det der med at huske sådan
noget også er blevet noget, der ligger langt væk fra mig. :-)
Det er da også vigtigere at hygge sig med dem, der er her,
end prøve at huske på, hvem der ikke er her! ;-)

Alma Egeskov
2003-11-07 12:33:14 UTC
Post by x Vuf x
Post by Alma Egeskov
[...]
Det har du da fuldtændig ret i. :-)

x Vuf x
2003-11-07 21:23:35 UTC
Post by Alma Egeskov
Post by x Vuf x
Det er da også vigtigere at hygge sig med dem, der er her,
end prøve at huske på, hvem der ikke er her! ;-)
Det har du da fuldtændig ret i. :-)
Så var det måske muligt, de blev her?! ;-)

Anne Lise Hovdal
2003-10-26 12:37:47 UTC
Post by unknown
Post by Alma Egeskov
Post by unknown
Hmmm... Hvor er fødselsdagstråden og ikke mindst kagen og ballonerne?
Leyna, det gør ikke noget. Jeg kan slet ikke tåle lagkage. ;o)
Det gør ingenting. Den skal vi nok hjælpe dig af med! ;o)
Jeg er fullstendig enig med deg Leyna, og jeg spiser gjerne
lagkake.:o)

Anne Lise Hovdal
x Vuf x
2003-10-25 18:34:09 UTC
Post by Alma Egeskov
Post by Norma Granild
[...]
Ja ja...Jeg HAR været der...Bedre sent end aldrig. ;-)
--
Mvh Sonja P. sonpet@***pc.dk

Se de små nye papillon-babyer. De trives og vokser godt. :-)
http://www.sonpet.dk/nye_hvalpe.html